سریال جنگ به اوج رسیده، پایانش خوش است!

  • انتشار: ۱۵ سرطان ۱۴۰۰
  • سرویس: دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 116113

با خروج نیروهای خارجی، طرف های جنگ در افغانستان حالا مشخص تر و شفاف تر شده اند؛ یک طرف مردم، نظام، ارزش ها و مدنیت است و سوی دیگر، طالبان؛ جهل، تاریکی، تخریب و توحش.

با رفتن خارجی ها طالبان دیگر هیچ دلیل مشروعیت بخشی برای ادامهٔ جنگ ندارند، حالا دنیا و مجامع دینی در سراسر جهان اسلام می دانند هدف طالبان نه مقدس است، نه مشروع و نه قابل توجیه. این مردم افغانستان هستند که از وطن و خاک و آزادی و عزت خود دفاع می کنند. طالبان وقتی مردم را می کشند، زنان را در خانه ها حبس می کنند، مکاتب دخترانه را می بندند، مراکز دولتی و عام المنفعه را آتش می رنند و زیرساخت های کشور را نابود می سازند، نشان می دهند که یک تحریک اسلامی یا یک جنبش رهایی بخش ملی نیستند بلکه یک پروژه برای نابودی کشور اند.

فایدهٔ کلان خروج خارجی ها این است که دیگر هیچ دلیل و منطقی برای جنگ باقی نمی ماند، اگر طالبان جنگ را دوام دهند، نه تنها نیروهای امنیتی ما خودرا بازیابی، بازسازی و منسجم تر می سازند بلکه نیروهای مقاومت مردمی با قهرمانان جدید وارد میدان خواهند شد و جنگ شکل تازه و آزادی بخشی به خود خواهدگرفت. در صورت دوام جنگ بدیهی است که خسارات و تلفاتی به وجود خواهد آمد اما نهایت این طالبان اند که می بازند و چیزی جز ناکامی و ننگ ابدی نصیبشان نخواهد شد.

سید آقا حسین فاضل سانچارکی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟