سرکرده داعش در ترکیه تحت درمان است

  • انتشار: ۲۶ عقرب ۱۳۹۳
  • سرویس: بین المللدسته بندی نشده
  • شناسه مطلب: 769

آخرین خبرهای به دست آمده از وضعیت سرکرده گروه تروریستی داعش حاکی از آن است که این عنصر تروریستی بعد از آنکه هدف حملات هوایی نیروهای عراقی قرار گرفت، به همراه دیگر تروریستها برای مداوا و درمان به بیمارستانی در شهر استانبول ترکیه منتقل شد.
در حالیکه اخباری ضد و نقیض طی روزهای اخیر در خصوص مجروحیت و حتی هلاکت “ابوبکر البغدادی” سرکرده گروهک تروریستی داعش منتشر شده؛ اما منابع وابسته به پایگاه خبری- تحلیلی”اسلام تایمز” تاکید کردند که “ابوبکر البغدادی” بعد از آنکه از سوی “گروه اطلاعاتی عقاب ها” در نزدیکی موصل هدف قرار گرفت به همراه برخی دیگر از سران این گروه تروریستی به یکی از بیمارستان های ترکیه واقع در شهر استانبول منتقل شدند تا مورد مداوا قرار بگیرند.

این به گونه ای که وزارت کشور عراق و دیگر منابع عراقی خبر از زخمی شدن این عنصر تروریستی دادند و منابع غربی و مشخصا آمریکایی این خبر را تایید نکردند.

هنوز هم صحت اطلاعاتی که برخی از رسانه ها منتشر کرده اند؛ مبنی بر اینکه “البغدادی” در پی حملات هواپیماهای آمریکایی به کاروانی از این گروه تروریستی زخمی شده مورد تایید قرار نگرفته است و در عین حال واشنگتن در این باره اعلام کرده که اطلاعاتی که این خبر را تایید کند در دست ندارد.

اما اسناد رسمی که “گروه اطلاعاتی عقاب ها” وابسته به بخش اطلاعات و تحقیقات وزارت کشور عراق آن را منتشر کرده است، جزئیات دقیق و مهمی را در خصوص حمله ای که هواپیماهای عراقی با هماهنگی این گروه اطلاعاتی به نشست سرکرده های گروهک تروریستی داعش وارد آوردند، روشن می کند که در نهایت هم منجر به کشته شدن شماری زیادی از تروریستها و همچنین زخمی شدن “ابوبکر البغدادی” شد.

این برای اولین بار است که “گروه اطلاعاتی عقاب ها” که گفته می شود وابسته به دفتر نخست وزیری عراق است، چنین اطلاعاتی دقیق را منتشر کرده و در حالیکه دیگر طرفها این اطلاعات را تایید نمی کنند اما منابع نزدیک به این گروه دقت آنچه که در اسناد منتشره آمده است را تایید می کنند.

منابع مذکور علت انتشار این خبر را از سوی گروه”اطلاعاتی عقاب ها” این عنوان کرده که این گروه سعی داشته تا اعلام نماید که این گروه و نیروی هوایی عراق توانستند سرکرده های داعش را هدف قرار دهند نه هواپیماهای آمریکایی.

اسناد صادره از “گروه اطلاعاتی عقاب ها” حکایت از آن دارد که عملیات صورت گرفته علیه تروریستهای داعش به خاطر تکریم سرلشگر ” فیصل مالک حسن” یکی از مقامات پلیس عراق که طی روزهای اخیر طی عملیاتی انتحاری در منطقه بیجی در موصل کشته شد، “الفیصل” نامگذاری شده بود و این عملیات با هماهنگی و همکاری بین نیروی هوایی عراق و مدیریت اطلاعات نظامی بعد از آن انجام گرفت که نسبت به حضور سرکرده های این گروه تروریستی و تجمع آنان در شهر “القائم” در منزل “مهند الحردان” اطمینان حاصل شد.

بر اساس اطلاعات موجود در اسناد صادره از گروه اطلاعاتی “عقاب ها”، هدف از نشست سرکرده های گروه تروریستی داعش، بیعت گرفتن از گروهی بود که از سوی وارد شده بودند و این نشست در ساعت 11 قبل از ظهر در پارکی (محل بازی کودکان) در نزدیکی مدرسه “الکندی” در منطقه “القائم” برگزار شد.

طبق اطلاعات به دست آمده از اسناد صادره از سوی گروه اطلاعاتی “عقاب ها” بعد از عملیات صورت گرفته، “ابوبکر البغدادی” به همراه دیگر مجروحان از منطقه “الرمانه” به روستای “الباغوز” سپس روستای “الشجله” در داخل مرزهای سوریه منتقل شد.

در اسناد منتشره، علاوه بر نام “ابوبکر البغدادی”، نامهای “مله حمیدی” به عنوان رهبر معنوی این گروه تروریستی، “محمد مطلوب” به عنوان والی فرات، “عمر العبسی” به عنوان کارشناس مواد منفجره، “ابوعزام “مسئول آموزش و سربازگیری و همچنین “عدنان لطیف السویدای” به عنوان والی الانبار و نام دیگر عناصر تروریستی به چشم می خورد که به عنوان برخی از سرکرده های این گروه در نشست مذکور حضور داشتند. طبق اطلاعات به دست آمده از منابع عراقی در این نشست بیش از 40 تن مورد اصابت قرار گرفتند که برخی کشته و برخی دیگر زخمی شدند به گونه ای که نام “ابوبکر البغدادی” در فهرست زخمی ها و نام “ابو حذیفه العدنانی” محافظ شخصی اش در فهرست کشته شدگان قرار گرفت.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟