سرپرست غزنی: گروگان های هزاره در این ولایت نیستند

  • انتشار: ۲۰ حوت ۱۳۹۳
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 3111

سرپرست ولایت غزنی انتقال ربوده شده‌گان را به ولسوالی‌های این ولایت رد کرد؛ این درحالی است که پیش از این نماینده‌گان غزنی در شورای ملی گفته بودند که این مسافران از سوی ربوده شده‌گان به چند ولسوالی ناامن غزنی انتقال داده شده‌اند.

به گزارش اطلس به نقل از شفقنا افغانستان، موسی خان اکبرزاده سرپرست ولایت غزنی اظهارداشت: “ما نیز همچون گزارش‌هایی را شنیدیم که مسافران ربوده شده به غزنی انتقال داده شده‌اند؛ بربنیاد بررسی‌های نهادهای کشفی در غزنی، هیچگونه شواهدی وجود ندارد که این مسافران به غزنی انتقال داده شده باشند و ما این مسأله را بگونه جدی رد می‌کنیم”.

شماری از بزرگان قوم و اعضای شورای ولایتی زابل می‌گویند که مسافران ربوده شده در ولسوالی‌های خاک افغان و دای چوپان این ولایت هستند و بگونه‌ی پراکنده در چند محل جداگانه نگهداری می‌شوند.

سردارمحمد بزرگ قوم در زابل اظهارداشت: “اطلاعاتی که ما داریم؛ مسافران از سوی افرادی ربوده شده‌اند که به زبان‌های خارجی صحبت می‌کنند و وابسته به گروه داعش هستند”.

محمد یوسف دیگر بزرگ قوم در زابل افزود: “مسافران ربوده شده هنوز هم در ولسوالی‌های خاک افغان و دای چوپان زابل هستند و در چند جای به شکل چند نفری نگهداری می‌شوند”.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟