سرور دانش: به دولت در برگزاری «لوی جرگه مشورتی» بدبین نباشیم

  • انتشار: ۸ ثور ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 59139
سرور دانش

معاون دوم ریاست جمهوری طی سخنانی تاکید کرد که حکومت برای دست یافتن به شفافیت، لوی جرگه مشورتی صلح را دایر می‌کند و نباید به نیت دولت در برگزاری «لوی جرگه» بدبین بود.

سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری امروز در مراسم گرامیداشت از روز پیروزی مجاهدین (8 ثور) گفت: نباید به برگزاری لوی جرگه مشورتی صلح به دیده شک نگرسته شود.

سرور دانش اظهار داشت: جنگی که بیش از 40 سال طول کشیده پیچیدگی دارد؛ همه در اصل هدف، رسیدن به صلح و اصول اساسی صلح اتفاق نظر دارند و حکومت برای دست یافتن به شفافیت، لوی جرگه مشورتی صلح را دایر می‌کند که فردا آغاز خواهد شد.

معاون دوم ریاست جمهوری با اشاره به تحریم لوی جرگه توسط برخی چهره های مطرح سیاسی افزود: برخی حلقات سیاسی تشویش هایی را ابراز کرده اند، اما ما در 18 سال اخیر چندین لوی جرگه داشتیم؛ همه این جرگه ها نتایج مثبتی برای کشور داشتند و امروز هم نباید در مورد جرگه و نیت نیک حکومت به دیده شک دیده شود.

وی بیان کرد: مهم این است که صدای مردم شنیده شود چون تصمیم اول و آخر به دست مردم است؛ اعضای جرگه با آزادی کامل در همه زمینه‌ها ابراز نظر نموده و حکومت را برای گام های بعدی در زمینه صلح رهنمایی خواهند کرد.

دانش تاکید کرد: قانون اساسی و انتخابات از دستاوردهای مهم افغانستان در 18 سال اخیر است؛ سه انتخابات ریاست جمهوری و سه انتخابات پارلمانی پشت سرگذاشته شده و تداوم قانون اساسی و تداوم نظام برخواسته از انتخابات دو عنصر کلیدی است.

معاون دورم ریاست جمهوری گفت: دولت در تعویق انتخابات هیچ نقشی نداشته است و در عین حال، ادامه کار حکومت تا برگزاری انتخابات با روح قانون اساسی مطابقت دارد.

وی با تاکید بر اینکه طرح حکومت موقت دلیل موجه قانونی ندارد افزود: محکمه تمدید دوره کاری دولت را تایید کرده، تعجب از کسانی است که تا دیروز ستره محکمه را مرجع تفسیر قانون اساسی می‌دانستند ولی امروز به خاطر منافع سیاسی شان ستره محکمه را مرجع تفسیر قانون اساسی نمی دانند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟