سردار سلیمانی با ایجاد محور مقاومت در جبهه اسلام علیه کفر جنگید

  • انتشار: ۲۸ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 78070

سجاد عباسی عالم دین و تحلیل‌گر سیاسی در محفلی در کابل گفت که جنگ جهانی چهارم با واقعه ۱۱ سپتامبر شکل گرفت، این جنگ، تقابل بین قطب اسلام و قطب لیبرالیسم غرب و جبهه کفر است که سردار سلیمانی برای مبارزه با این توطئه به شهادت رسید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سجاد عباسی عالم دین روز یکشنبه، ۲۷ دلو در محفل گرامیداشت از روز ۲۶ دلو در کابل گفت که مطابق تاریخ، پنج جنگ جهانی را می بینیم که سه جنگ جهانی ختم شده و جنگ چهارم و پنجم آن در جریان است.

آقای عباسی گفت که ویژگی جنگ جهانی این است که نظم نوین جهانی بوجود می‌آورد، این جنگ ها شکل می گیرد تا معادلات سیاسی کشورها و مرزهای آنان تغییر کند و یک نظم جدید برای کل جهان به ارمغان بیاورد.

این عالم دین اضافه کرد که نتیجه جنگ جهانی اول، متلاشی شدن امپراتوری عثمانی بود، امروز مشاهده می کنیم ده الی پانزده کشور جدید عربی از هیمن فروپاشی شکل گرفته که این نظم نوین جهانی نامیده می شود. در جنگ جهانی دوم نیز دنیا به دو قطب تبدیل شد، قطب شرق به رهبری شوروی با اندیشه کمونیسم و قطب غرب به سرکردگی امریکا با ایدیالوژی لیبرالیسم ایجاد شد.

عباسی افزود: بعد از جنگ جهانی دوم و شکل گیری این دو قطب جهانی، این دو قدرت، قصد داشتند تا دنیا را مطابق با اندیشه های خود شکل دهند و از سال ۱۹۴۵ تا سال ۱۹۹۰ جنگ سردی که رقم خورد که جنگ جهانی سوم نیز نامیده می شود.

او بیان کرد که نتیجه جنگ جهانی سوم، نظم نوین جهانی سوم بود، قطب شرق و ایدیالوژی کمونیسم از هم پاشید. سپس فرانسیس فوکویاما سال ۱۹۸۹ کتابی با نام “پایان تاریخ” نوشت، او در این کتاب، به این موضوع می پردازد که اندیشه های کمونیسم، سوسیالیسم، سکولار و لیبرال با یکدیگر جنگیدند و تنها لیبرالیسم باقی ماند و در حال حاضر سازمان ملل و امریکا و حتی افغانستان از این اندیشه تبعیت می کند.

این عالم دین و استاد حوزه گفت که لیبرالیسم بر سه پایه امنیت فرد، منفعت فرد و لذت فرد استوار است و امروز تمام سیاست‌مداران ما از این اندیشه پیروی می کند. یعنی فرد باید منفعت داشته باشد، حتی اگر همسایه او هم بمیرد مهم نیست که این اندیشه لیبرال است.

سجادی گفت که بعد از این جنگ جهانی، در سال ۱۹۹۰ و یک قطبی شدن جهان، ساموئل هانتینگتون نظریه برخورد تمدن‌ها را ارائه کرد و نظریه فوکویاما را زیر سوال برد، با این موضوع که اندیشه ای به نام اندیشه اسلام، با بنیانگذاری امام خمینی در مقابل لیبرالیسم قد علم کرده و غرب متوجه این قطب جدید در جهان شد.

او گفت که جنگ جهانی چهارم، جنگ میان اندیشه اسلام و لیبرالیسم است و از سال ۲۰۰۱ با واقعه ۱۱ سپتامبر شروع شد و این جنگ تقابل بین ایمان و اسلام از یک سو و کفر لیبرالیسم در سوی دیگر است.

اقای سجادی عنوان کرد: بحث خاورمیانه برای اولین بار از سوی امریکا مطرح شد و آنان با ترسیم موضوع خاورمیانه، قطب اسلام را نادیده می گیرند و معتقدند که دنیا فقط یک قطب دارد به نام قطب لیبرال، در حالی که اسلام خود قطبی به نام ایمان است.

این عالم دین ادامه داد که در حال حاضر غرب می داند که در مقابل اسلام شکست خورده، در نتیجه آنان معادلات سیاسی را برهم می زند، تا شکست آنان ظاهر نشود و در حال حاضر و جنگ جهانی چهارم سیاست این است که ایران، افغانستان و عراق و دیگر کشورهای اسلامی تجزیه شود تا اسرائیل به عنوان یک کشور بزرگ در مقابل آنان به راحتی بایستد.

این عالم دین و تحلیل‌گر سیاسی افزود: شکل‌دهی محور مقاومت توسط سردار سلیمانی به منظور مقابله با جنگ جهانی چهارم بود و در این جنگ قرار بود که نوین جدید جهانی شکل بگیرد تا کشورهای اسلامی به مناطق بسیار کوچکی تقسیم شود و در مقابل اسرائیل به عنوان یک کشور بزرگ بتواند به راحتی اقدامات خود را عملی کند.

عباسی در پایان خاطرنشان کرد که در حال حاضر ما موظف هستیم در مقابل جبهه کفر بایستیم چون تقابل اسلام و غرب است و آنان با این اندیشه به دنبال نابودی قطب اسلام هستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟