سخنگوی طالبان: «ملاعمر» زنده است

  • انتشار: ۲۹ عقرب ۱۳۹۳
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 996

سخنگوی طالبان با اشاره به انتشار اخباری در رسانه ها مبنی بر مرگ رهبر طالبان افغانستان گفت که ادعای مرگ «ملامحمد عمر» رهبر گروه طالبان تبلیغاتی است که پیش از این نیز مطرح شده و کذب است.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی گروه طالبان در گفت وگوی اختصاصی خبرگزاری تسنیم در مورد اخبار منتشر شده از مرگ رهبر گروه طالبان اظهار داشت که هرگاه حملات طالبان شدت می یابد جنگ تبلیغاتی علیه این گروه نیز افزایش یافته و اخبار کذبی از طریق برخی تریبون ها انتشار می یابد. وی در ادامه تاکید کرد: مرگ ملا محمد عمر دسیسه رسانه ای است و وی در سلامت کامل گروه طالبان را رهبری می کند.

مجاهد با اشاره به کنفرانس مطبوعاتی سخنگوی اداره امنیت ملی افغانستان که خبر مرگ ملا عمر را اعلام کرده بود، گفت: اداره امنیت ملی افغانستان که در تأمین امنیت ناکام شده اکنون به جنگ تبلیغاتی علیه طالبان رو آورده در حالی که گروه طالبان اظهارات این اداره را رد می کند.

سخنگوی طالبان ضمن رد انشعاب در گروه طالبان اظهار داشت: هیچ انشعابی در گروه طالبان صورت نگرفته و این سخنان تنها برای انحراف افکار عمومی است.
وی تصریح کرد: عملیات های منظم گروه طالبان علیه نیروهای خارجی و دولت کنونی افغانستان نشان از رهبری واحد و اتحاد این گروه است و خبر مرگ ملامحمد عمر نیز واقعیت ندارد.

مجاهد خاطرنشان کرد: تبلیغات رسانه ای کنونی چیز جدیدی نیست و پیش از این نیز علیه گروه طالبان بوده و نتوانسته اتحاد آن ها را از بین ببرد. وی به پرسش های خبرنگار خبرگزاری تسنیم در مورد آینده رهبری طالبان پاسخی ارائه نکرد.

«عبدالحسیب صدیقی» سخنگوی ادراه امنیت ملی افغانستان روز گذشته در یک کنفرانس خبری در کابل گفته بود که ملا محمد عمر رهبر گروه طالبان زنده نیست و برخی جابجایی ها در راس طالبان توسط «ملا منصور» انجام می شود.

همچنین گفته شده بود که گروه طالبان به 3 دسته منشعب شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟