سخنگوی دفتر سیاسی طالبان: توافقنامه صلح تا پایان ماه جاری امضا می شود

  • انتشار: ۲۸ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 74536

«سهیل شاهین»، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام کرد که به احتمال زیاد توافقنامه صلح میان این گروه و آمریکا تا پایان ماه جاری امضا می شود.

وی در گفتگو با روزنامه داوون پاکستان اظهار داشت که پیشنویس توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان آماده شده و تنها موضوع باقی مانده، تعیین زمان امضا این توافقنامه است.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر ابراز امیدواری کرد که توافقنامه صلح این گروه با آمریکا تا پایان ماه جاری میلادی امضا شود.

سهیل شاهین بیان داشت: بر اساس توافقات صورت گرفته، در روزهای منتهی به امضای توافقنامه، عملیات های نظامی کاهش پیدا می کند و هدف از این اقدام، فراهم کردن زمینه برای خروج نیروهای خارجی است.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر افزود: در مورد آتش بس توافق صورت نگرفته است؛ تنها بر کاهش عملیات نظامی توافق شده و این اقدام هم در مورد نیروهای خارجی و هم در مورد نیروهای دولتی افغانستان خواهد بود.

قابل ذکر است که مذاکرات طالبان و آمریکا در یک سال اخیر جریان داشته و اکنون به ایستگاه پایانی خود نزدیک می شود. با این حال، دولت افغانستان برخی از موارد توافق میان آمریکا و طالبان از جمله طرح «کاهش خشونت» به جای «آتش بس» را نپذیرفته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟