سخنگوی ارگ: پاکستان تاکنون هیچ اقدامی در روند صلح نکرده است

  • انتشار: ۸ اسد ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 67556

«صدیق صدیقی»، سخنگوی ریاست جمهوری در واکنش به گزارش رسانه ها در مورد سفر عمران خان به کابل، اظهار داشت: سفر نخست وزیر پاکستان به کشور هنوز نهایی نشده است.

وی گفت: «هنوز جزئیاتی وجود ندارد که چه زمانی عمران‌خان به افغانستان سفر می‌کنند و برنامه سفرشان چیست؛ همچنین هنوز تاریخی برای سفر آنها تعیین نشده است.»

صدیقی تاکید کرد: «آنچه ما از پاکستان توقع داریم این است که در پروسه صلح و ختم جنگ افغانستان اقدامات عملی را روی دست بگیرند. تاکنون شاهد هیچ اقدامی نبوده‌ایم. هنوز هم مراکز اصلی طالبان، منابع و مراکز تعلیمی آنها در خاک پاکستان است. امیدوار هستیم گام‌ های عملی را از جانب پاکستان شاهد باشیم.»

وی افزود: «پروسه صلح برای رئیس جمهور افغانستان یک اولویت مهم است. ما مشترکا با آمریکا روی این پروسه کار می‌کنیم؛ امیدوار هستیم به مرحله جدید صلح که منجر به گفتگوهای مستقیم بین حکومت و طالبان بینجامد برویم.»

سخنگوی ارگ در خصوص نشست احتمالی بین الافغانی اظهار داشت: «تلاش صورت گرفته تا هیات گفتگو کننده همه‌ شمول باشد؛ کسانی که بتواند از افغانستان به درستی نمایندگی کنند.»

صدیقی درباره پروسه انتخابات نیز اظهار داشت: ما در مرحله مهم انتخابات هستیم؛ رئیس جمهورکاملا متعهد به انتخابات است و یک ماه پیش به تمام مسئولان حکومت دستور داد که در امور سیاسی این پروسه مداخله نکنند.

این درحالی است که روز گذشته شماری از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری هشدار دادند که اگر سوء‌ استفاده از امکانات دولتی و عزل و نصب‌های سیاسی توسط رهبری دولت متوقف نشود، انتخابات را تحریم خواهند کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟