ستاد بایدن آماده رویارویی حقوقی با ترامپ است

  • انتشار: ۱۴ عقرب ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 96974

کمپین ریاست جمهوری جو بایدن، تهدید دونالد ترامپ به تلاش برای متوقف ساختن شمارش آرای انتخابات را “گستاخانه و غیرعادی” خوانده و اعلام کرد، تیم حقوقی آن آماده جلوگیری از این اقدام است.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، جن اومالی دیلون، مدیر کمپین جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات در بیانیه همزمان با تداوم نا مشخص بودن نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهار کرد: بیانیه رئیس جمهور درباره تلاش برای تعطیل کردن شمارش آرایی که به درستی انداخته شده‌اند، گستاخانه، بی سابقه و نادرست است.

او خاطر نشان کرد: هرگز قبلا در تاریخ ما یک رئیس جمهور آمریکا تلاش نداشته تا آمریکایی‌ها را از قولشان در یک انتخابات ملی محروم کند.

این اظهارات کمی بعد از آن مطرح شدند که دونالد ترامپ در یک سخنرانی غیرعادی از کاخ سفید ادعا کرد: “ما قطعا در این انتخابات پیروز شدیم.”

او این حرف را به رغم آنکه هنوز هیچ نامزدی به آستانه انتخاباتی لازم در آرایش برای پیروزی دست نیافته مطرح کرد.

ترامپ در اظهاراتی ظاهرا با اشاره به متوقف کردن شمارش آرای پستی که همچنان به شکل قانونی می توانند بعد از انتخابات سه شنبه توسط کمیته های انتخاباتی در صورت ارسال به موقع مورد قبول قرار بگیرند گفت: ما می خواهیم کل رای دادن متوقف شود.

دیلون بیان داشت: دونالد ترامپ که تلاشهای جمهوریخواهان در چند ایالت در جلوگیری از شمارش قانونی این آرا قبل از روز انتخابات را تشویق کرده است، حالا می گوید این برگه های رای نمی توانند بعد از روز انتخابات هم شمرده شوند.

کمپین بایدن تاکید کرد: “شمارش آرا متوقف نخواهد شد.”

وی افزود: ما تیمهای حقوقی آماده ای برای به خدمت گرفته شدن با هدف مقاومت داریم و آنها پیروز خواهند بود.

منبع: ایسنا

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟