سایت دبیلو ان دی: برای خشکاندن ریشه تروریسم باید چاه های نفت عربستان را به کنترل در آورد

  • انتشار: ۶ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 17330

سایت خبری دبلیو ان دی در گزارشی مفصل در مورد از بین بردن تروریسم و ریشه های آن در منطقه خاورمیانه و جهان نوشت که برای خشکاندن ریشه تروریسم باید چاه های نفت در عربستان را به کنترل در آورد.

پایگاه خبری دبلیو ان دی، در گزارشش نوشته است که آیا تمایل دارید بدانید که چگونه آمریکا می تواند به طور کامل  گروه تروریستی داعش و گرسنگی را ریشه کن کند؟ همه اینها فقط با یک ضربه و اقدام امکان پذیر است و آن هم به کنترل در آوردن چاه های نفت عربستان می باشد. اگر چه حمله آمریکا به منابع طبیبعی  همپیمانانش مساله ای غیر اخلاقی و غیرعقلانی به شمار می رود. اما وجود برخی واقعیت ها درباره عربستان اقتضا می کند که واشنگتن دست به چنین اقدامی بزند.

نخست اینکه همه از جمله دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بر این  مساله باورند که گروه تروریستی داعش سرطانی است که باید آن را ریشه کن کرد. در نتیجه باید این افراد به عربستان هم به عنوان سرطانی نگاه می کنند که باید از آن رهایی یافت. زیرا عربستان همه اندیشه هایی را دنبال می کند که داعش آن را دنبال می کند.

تعصب دینی، سربریدن، مخدوش کردن چهره زن و تشویق به نفرت از زنان همه از اقدام های تروریستی است که عربستان هم آن را دنبال می کند.

این سایت در ادامه می نویسد بدتر از آن این است که عربستان سالانه 100 میلیارد دالر برای تبلیغ وهابیت در سراسر جهان هزینه می کند. تقریبا همه مساجد، پایگاه و شبکه های های تلویزیونی که اندیشه های تند وهابیت را ترویج می دهند توسط عربستان پشتیبانی مالی می شوند. اگر برنامه های گسترش افراط گرایی دنبال شود در پایان دیده می شود که کسانی که خود را منفجر می کنند از پشتیبانی دالرهای نفتی عربستان برخوردارند.

این مساله هر روز بدتر می شود. عربستان نه تنها منبع ایدئولوژی های تند است. بلکه این کشور پشتیبانی اصلی گروه های تروریستی القاعده و داعش است. اگر دالرهای عربستان و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نبود، این گروه ها نمی توانستند به زندگی خود ادامه دهند.

سوالی که اینجا مطرح می شود این است که عربستان چگونه توانست در سطح جهان از این گروه های تروریستی پشتیبانی کند؟

پاسخ این سوال مشخص است. وجود منابع نفتی در عربستان این امکان را برای عربستان در پرورش از تروریست ها فراهم کرده است.

در شرایط کنونی عادلانه عربستان باید منابع طبیعی نفتی خود را حفظ کند. هر چند که غرب این نفت را کشف و فناوری استفاده از آن را به وجود آورده است. اما با توجه به اینکه از این ماده برای گسترش نفرت، تروریسم، ناآرامی و به خاک و خون کشیدن بی گناهان در سراسر جهان استفاده می شود  بر جامعه جهانی لازم است که در عربستان دخالت کنند و سلاح نفت عربستان را از کنترل آن خارج سازند.

برخی درباره این اندیشه مناقشه می کنند. اما این مساله تنها راه حل بحران است.

رسانه های آمریکا تصاویری از صدام حسین، قذافی و دیگر وحشیانی که به مردم خود ظلم می کردند به تصویر کشیدند که آمریکا به آنان حمله کرد. مردم آمریکا در این حمله ها از دولت ها حمایت نمی کردند. اما درباره عربستان وضعیت متفاوت است. زیرا این کشور وهابیت را گسترش می دهد. درباره عربستان نظام این کشور وحشتی صفت تر است. همانگونه که در مناطق زیر کنترل داعش از زنان به عنوان کالایی استفاده می شود. در عربستان هر کسی که با نظام مخالف باشد، اعدام می شود. هرکسی که با نظام این کشور در زمینه دینی اختلاف داشته باشد کافر پنداشته می شود. مسیحیان حق برپایی کلیسا و نشان دادن صلیب خود را ندارند. هر مسیحی که به عبادت بپردازند، شکنجه و کشته می شود.

می توان گفت که عربستان بسیاری عقب مانده تر از داعش است. در موصل که داعش آن را زیر کنترل دارد زنان می توانند رانندگی کنند اما در عربستان زنان اجازه رانندگی ندارند.

فتواهای مفتی های وهابیت فقط منحصر به عربستان نیست. بلکه آنان از همه مسلمانان می خواهند که از غیر مسلمانان نفرت داشته باشد. به طور کلی آنچه نظام عربستان علیه مردم انجام می دهد بسیار بدتر از اقدام دیکتاتورهای پیشین عراق و لیبی است.

در این زمینه شورای امنیت و کشورهایی که از تروریسم پروری عربستان زیان دیده اند باید نیروهایی را به عربستان ارسال کنند تا چاه های نفت این کشور را به زیر کنترل خود در آورد. در این صورت می توان نفت را به طور عادلانه تقسیم کرد و به جای اینکه درآمدهای آن هزینه پرورش تروریسم شود هزینه فقرای جهان شود.

درباره مکه مکرمه و مدینه منوره هم باید این مراکز مقدس بر روی همه گروه های مسلمان در جهان باز شود. زیرا همه مسلمانان میانه رو تمایل دارند که این مکان ها از دست سعودی ها آزاد شود. تنها طرفی که از به کنترل در آورند ثروت های نفتی عربستان زیان خواهد دید ایدئولوژی های تند و تروریست ها در سراسر جهان هستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟