سانسور اخبار فاجعه تونل سالنگ توسط رژیم طالبان

  • انتشار: ۲۹ قوس ۱۴۰۱
  • سرویس: امنیت و حوادثتیتر 1
  • شناسه مطلب: 134995

خبرنگاران و افراد محلی حاضر در محل حادثه مرگبار تونل سالنگ گزارش میدهند نیروهای طالبان بعد از گذشت بیش از دو شبانه روز همچنان اجازه تهیه گزارش و ارسال خبر نمیدهند.

به گزارش خبرگزاری اطلس، در پی انفجار یک عراده تانک تیل در تونل سالنگ حوالی ساعت ۹ شب روز شنبه ۲۶ قوس، تعداد زیادی از موترهای حاضر در تونل بهمراه سرنشینان آنها دچار حریق شده و جان خود را از دست دادند اما نیروهای رژیم طالبان از دقایق ابتدایی وقوع حادثه تلاش میکنند اخبار مربوط به آنرا سانسور کنند.

درحالی که منابع خبری تعداد قربانیان این فاجعه غم انگیز را بیش از ۱۰۰ کشته و زخمی گزارش میکنند، شرافت زمان، سخن‌گوی وزارت صحت عامه طالبان تأکید کرده که تا کنون از حادثه‌ی سالنگ ۳۱ کشته و ۳۷ زخمی به مراکز صحی انتقال داده شده‌اند.

همچنین تلاش خبرنگاران برای نزدیک شدن به محل حادثه و تهیه گزارش با ممانعت شدید مامورین امنیتی رژیم طالبان مواجه شده و حتی افراد محلی نیز از گفتگو با رسانه ها منع شده اند.

با اینکه بیش از دو شبانه روز از انفجار سپری شده است اما تا این لحظه کار امداد و نجات و خارج کردن قربانیان و موترهایشان از داخل تونل به پایان نرسیده و مسیر های ارتباطی کماکان قطع است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟