سالروز فاجعه غمبار افشار و دیوارهای که فروریخت!

  • انتشار: ۲۵ دلو ۱۳۹۹
  • سرویس: تیتر 2دیدگاه
  • شناسه مطلب: 106627

یکی از نعمت‌های بزرگ در یک جامعه جریان اطلاعات‌ آزاد است. اگر جریان اطلاعات آزاد‌ نباشد، دروغگویان قدرت و ثروت به راحتی اذهان را در اختیار می‌گیرند و از این طریق مردم را به جان هم انداخته حکومت می‌کنند. پس جریان اطلاعات آزاد نعمتی بسیار بزرگی است و به خاطر همین جریان اطلاعات آزاد بود که در سالروز امسال فاجعه غمبار افشار، تضارب روایات و گفتگوها برخی دیوارهای کاذب ذیل را ویران نمود:

۱- فروریختن دیوار جعل و دروغ

درست است که فاجعه غمبار افشار به معنای واقعی کلمه زخم ناسور تاریخ می‌باشد اما بدتر، خطرناکتر زشت تر و درد آورتر از آن به گروگان گرفتن خون شهدای مظلوم افشار در راستای رقابت‌های سخیف و تسویه حساب‌های سیاسی درون شیعی و درون حزبی بود؛ یعنی تشنگان قدرت و تاجران خون ملت برای مدت‌های طولانی با جعل و دروغ اذهان زخم خورده این مردم را در اختیار گرفتند و از این طریق خون مردم و شهدای مظلوم افشار را به گروگان گرفته با آن معامله سیاسی می‌نمودند و با آن رقبای درونی را ترور شخصیتی و گاها فیزیکی می‌کردند. دیوار جعل و دروغ را به اندازه‌ای بالا بردند که شخصیت‌های مهمی خود حزب وحدت؛ نظیر آیت‌الله فاضل، استاد اکبری و شهید مصطفی کاظمی را نیز در جمع قاتلین مردم افشار درج نمودند که نمونه‌های از این دروغ‌های بدخیم در سایت شفقنا نیز موجود است. در حالی که شخصیت‌های نامبرده تا مدت ۱۹ ماه بعد از فاجعه افشار یعنی تا ۲۳ سنبله ۱۳۷۳ در کنار شهید مزاری و دارای نقش‌های مهم سیاسی بودند. شخصیت‌هایی که در مهم ترین مذاکرات داخلی و خارجی از طرف حزب وحدت شرکت نمودند. شخصیت‌هایی که علیه جنایت افشار تندترین سخنرانی‌ها و بیانیه‌ها را داشتند. شخصیت‌هایی که مواضعشان علیه فاجعه غمبار افشار جدی تر و تندتر از مواضع سینه چاکان شعاری امروز افشار بود. در سالروز امسال فاجعه افشار بخشی از همین دیوار جعل و دروغ به برکت جریان اطلاعات آزاد فروریخت و روشن شد که این دیوار کاذب هیچ همخوانی با مواضع موجود شخصیت‌های نامبرده در اسناد و نشریات حزب وحدت نداشته و ندارد.

۲- فروریختن دیوار اغفال و جهل

طبیعی است وقتی که اطلاعات آزاد جریان داشته باشد و انحصار خبری شکسته شود، دیوار اغفال و جهل نیز فرو می‌ریزد و مردم متوجه می‌شوند که داعیه داران صداقت و عدالت تا الآن به چه اندازه کاذبانه و ظالمانه رفتار نموده اند و چه کلاه بزرگی را به سرشان گذاشته بودند و تا چه اندازه این مردم دارای هویت و درد مشترک را به جان هم انداخته اند! در سالروز امسال فاجعه افشار، جریان اطلاعات آزاد باعث شد که بخشی از دیوار اغفال و جهل هم فرو بریزد و تا حدودی این مردم بویژه نسل امروزما نگاهی دیگری به قضایا پیدا نمایند.

۳- فروریختن دیوار بی‌اعتمادی و دشمنی

در نبود اطالاعات آزاد و با میدان داری دروغ پردازی و جعل، این مردم است که بیش از همه نسبت به همدیگر بدبین شده نفرت پیدا می‌کنند و اعتمادشان را به یکدیگر از دست می‌دهند و به نام این حزب و آن حزب و به نام این نژاد و آن نژاد به جان هم می‌افتند. اما با فروریختن دیوارهای دورغ و جهل است که دیوار بی‌اعتمادی و دشمنی دوام نیاورده فرو می‌ریزد و نفرت‌های دروغین کنار می‌رود. در سالروز امسال فاجعه افشار به خوبی شاهد بودیم که الحمدلله به اثر جریان اطلاعات آزاد بخشی از دیوار بی‌اعتمادی و دشمنی فرو ریخت و کوتاه تر شد و مردم کم کم متوجه شدند که باهم برادرند و دارای رنج مشترک نسبت به فجایع گذشته و این بی‌اعتمادی و دشمنی بی‌اساس و زائده برخی دست‌های پیدا و پنهان غرض آلود بوده و هست.

خلاصه در سالروز امسال فاجعه المناک و غمبار افشار به برکت جریان اطلاعات آزاد و گزارش‌های دقیق، شاهد فروریختن دیوارهای نامبرده بودیم. بنابراین، از آزادی جریان اطلاعات نسبت به تحولات سیاسی گذشته نباید ترسید بلکه باید نعمت دانست.

روح شهدای مظلوم افشار شاد و یادشان جاویدان باد و نفرین ابدی بر درنگان و بر جاعلان و نفرت افکنان.

محمد امین احسانی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟