سازمان ملل: در سال جاری بیش از ۲۰۰ هزار نفر در افغانستان آواره شده‌اند

  • انتشار: ۱۰ سرطان ۱۴۰۰
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 115941

دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد (اوچا) می‌گوید که تشدید جنگ‌ها در نقاط مختلف افغانستان منجر به آواره‌شدن بیش از ۲۰۵ هزار نفر از مناطق اصلی شان شده است.

دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد در گزارش تازه خود گفته که برعلاوۀ جنگ در افغانستان، خشکسالی و حوادث طبیعی نیز بیش از ۲۴ هزار افغان را مجبور به ترک خانه‌های شان کرده است.

در گزارش آمده است که تنها طی یک هفتۀ اخیر بیش از ۵۶ هزار تن از باشندگان ولایت‌های قندوز، تخار، بدخشان و بغلان به دلیل شدت جنگ‌ها آواره شده اند.

اوچا گفته است که از مجموع آواره‌گان جنگ و حوادث طبیعی در افغانستان، صرف بیش از ۱۲۳هزار نفر کمک‌های فوری بشری دریافت کرده اند.

بر اساس گزارش اوچا، درگیری‌ها سبب مسدودشدن مسیرهای مواصلاتی ولسوالی‌ها نیز شده که روند امدارسانی و عرضۀ خدمات بهداشتی را برای نیازمندان متاثر کرده است.

این در حالی است که گروه طالبان بر خلاف تعهدشان همزمان با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، حملات شان را در نقاط مختلف کشور افزایش داده و برخی مناطق را تصرف کرده‌اند. طالبان پس از تصرف این مناطق، اموال مردم را تخریب و آتش زده‌اند و بسیاری از خانواده‌ها از ترس و وحشت طالبان مجبور به ترک خانه‌های شان شده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟