سازمان ملل در افغانستان به کارش ادامه می‌دهد

  • انتشار: ۱۱ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 2
  • شناسه مطلب: 136730

همزمان با نشست دوحه که با حضور دبیرکل سازمان ملل و نمایندگان ۲۵ کشور و سازمان جهانی برگزار می‌شود، معاون کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان که به کابل سفر کرده گفته که این سازمان به کارش در افغانستان ادامه خواهد داد و طالبان نیز ادعا کرده‌اند که این سازمان در افغانستان به کارش ادامه خواهد داد.

گیلیان تریگز؛ معاون کمیشنری عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در راس یک هیات بلندپایه، روز یک‌شنبه، ۱۰ ثور، وارد کابل شد و با مقام‌های طالبان در مورد چگونگی وضعیت مهاجران افغانستانی گفتگو و بر ادامه کار کارکنان زن در این سازمان‌ نیز تاکید کرد.

او در میدان هوایی کابل به خبرنگاران گفت که کار زنان سبب خواهد شد تا کمک‌های بشردوستانه به خانواده‌های نیازمند در افغانستان به‌گونه اساسی ارائه شود.

در همین حال، وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان طالبان نیز از آمدن معاون کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان به کابل خبر داده و ادعا کرده که این نهاد به کارش در افغانستان ادامه می‌دهد.

این مقام سازمان ملل در حالی به کابل سفر کرده و از ادامه فعالیت‌های این سازمان در افغانستان خبر داده که اخیرا طالبان مانع فعالیت کارمندان زن این سازمان شده بودند و این ممنوعیت از سوی طالبان با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شد. آنتونیو گوترش؛ دبیرکل سازمان ملل متحد از طالبان خواست تا محدودیت‌های وضع شده بر کار و فعالیت زنان را لغو کنند.

او همچنین گفت: «لغو تمام اقداماتی‌که حقوق زنان برای کار را محدود می‌کند، برای دستیابی میلیون‌ها نفر در افغانستان که به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند، کلیدی است.»

پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان، این گروه محدودیت‌های زیادی را بر زندگی اجتماعی و فعالیت مردم مخصوصا برای زنان و دختران در افغانستان وضع کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟