سازمان ملل خواستار کمک سه میلیارد دالری برای حمایت از مردم آسیب‌دیده سودان شد

  • انتشار: ۲۷ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 139093

سازمان ملل متحد خواستار کمک سه میلیارد دالری برای کمک به میلیون‌ها تن از افراد آسیب‌دیده در سودان و صدها هزار تن دیگر که به کشورهای همسایه این کشور فرار کرده‌اند، شد.

سازمان ملل متحد روز چهارشنبه، ۱۷ می، با نشر گزارشی نوشت که با افزایش تعداد تلفات، افزایش نیازهای بشردوستانه و افزایش آواره‌گان، این سازمان دو طرح واکنش را به ارایه غذا، مراقبت‌های بهداشتی، سرپناه، حفاظت و سایر کمک‌های حیاتی اجرا می‌کند.

این سازمان افزود که اکنون برای کمک به ۱۸ میلیون تن تا پایان سال روان میلادی، به ۲٫۵۶ میلیارد دالر نیاز دارد که افزایش ۸۰۰ میلیون دالری نسبت به چند ماه قبل است که این بزرگ‌ترین درخواستی بوده که تا کنون برای سودان صادر شده است.

به گفته سازمان ملل، فوری‌ترین نیازها شامل آب، خدمات صحی، غذا، سرپناه، کمک نقدی و اقلام کمکی اصلی است.

مارتین گریفیتس، معاون دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: «این درگیری ضربه ظالمانه‌ای برای مردم سودان است که در حال حاضر تحت فشار وضعیت انسانی ناامیدکننده قرار گرفته است.»

از سوی دیگر، فیلیپو گراندی، کمیسار عالی سازمان ملل متحد در امور پناهنده‌گان نیز گفت: «بیش از یک ماه پس از این بحران، افراد بی‌شماری در داخل سودان وحشت‌زده هستند و کسانی‌که از مرزهای متعدد این کشور فرار کرده‌اند، به کمک نیاز دارند، و اغلب خود را در مکان‌هایی می‌بینند که دسترسی دارند.»

وی تصریح کرد: «بسیار سخت است و منابع ضعیف است. انسان‌دوستان سخت کار می‌کنند تا پاسخ دهند، اما ما نیاز داریم یک بار دیگر از کشورها و افراد دارای امکانات فراخوانی کنیم، تا گام بردارند و منابع را فراهم کنند تا بتوانیم به افرادی که همه‌چیز را از دست داده‌اند کمک کنیم.»

گفتنی است که درگیری‌های اخیر در سودان تا کنون بیش از ۸۴۰ هزار تن را در داخل سودان آواره کرده است و بیش از ۲۲۰ هزار از این کشور فرار کرده‌اند.

بسیاری از سودانی‌ها به چاد و مصر پناهنده شده و پناه‌جویان سودان جنوبی در شرایط نامطلوب به کشور خود بازگشته‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟