سازمان ملل: حمله روسیه به اوکراین یک بحران سه بعدی جهانی را ایجاد کرده است

  • انتشار: ۱۵ جوزا ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 130908

دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای برای صدمین روز جنگ در اوکراین گفت: این درگیری تاکنون جان هزاران تن را گرفته است، باعث ویرانی بی‌شمار شده، میلیون‌ها نفر را آواره کرده، منجر به نقض غیر قابل قبول حقوق بشر و شعله‌ور کردن یک بحران سه بعدی جهانی – غذا، انرژی و مالی – شده است که آسیب‌پذیرترین مردم، کشورها و اقتصادها را تحت فشار قرار می‌دهد.

به نقل از پایگاه «صدای جدید اوکراین»، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که از روزهای ابتدایی این جنگ که از ۲۴ فوریه علیه اوکراین آغاز شد، سازمان ملل برای حمایت از مردم اوکراین در حل تاثیر انسانی این درگیری حمایت کرده و همچنین توجهات را به سمت خطرات و تاثیرات بلند مدت درگیری‌ ادامه‌دار و تشدید بالقوه خصومت‌ها برای این کشور، منطقه بزرگتر آن و جهان جلب کرده است.

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد که حل و فصل این درگیری نیازمند مذاکرات و گفت‌وگوست. گوترش گفت: هر چه زودتر طرفین وارد تلاش‌های دیپلماتیک همراه با حسن نیت برای پایان دادن به این جنگ شود، به نفع اوکراین، روسیه و جهان است. سازمان ملل آماده حمایت از تمام این تلاش‌هاست.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین گفته است که کی‌یف آماده مشارکت در مذاکرات است اما او ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را متهم کرد که آمادگی برای شرکت در مذاکرات با حسن نیت را ندارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟