سازمان ملل با تغییر نام ترکیه موافقت کرد

  • انتشار: ۱۲ جوزا ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 130836

سازمان ملل با درخواست دولت ترکیه برای تغییر تلفظ و املای نام این کشور در زبان‌های خارجی موافقت کرد.

به نقل از آناتولی، این نهاد بین المللی اعلام کرد، پس از درخواست آنکارا برای تغییر تلفظ و املای نام کشور «ترکیه» در سازمان ملل متحد، “Türkiye” جایگزین “Turkey” شده است.

نام تجاری جدید “Türkiye” اکنون در زبان‌های خارجی جایگزین شده است.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد در گفتگو با خبرگزاری آناتولی گفت که نامه‌ای از مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه خطاب به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل دریافت کرده‌اند که در آن درخواست استفاده از ” Türkiye’ به جای” Turkey”در عرصه بین‌المللی شده است.

این سخنگو گفت: تغییر املای این کشور از لحظه دریافت نامه اجرایی شد.

چاووش اوغلو روز سه شنبه از ارسال رسمی این نامه به سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین المللی خبر داد. چاووش اوغلو در گفتگو با خبرگزاری آناتولی گفت: “ما همراه با اداره ارتباطات خود در آماده سازی زمینه مناسب برای این امر موفق بوده‌ایم. ما این امکان را برای سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین المللی و کشورها فراهم کرده‌ایم که تغییر نام به ” Türkiye’ ممکن شود.

او با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: فرایندی که تحت فرمان رئیس‌جمهور اردوغان با هدف افزایش ارزش نام تجاری کشورمان آغاز کرده‌ایم، به پایان می‌رسد. با نامه‌ای که امروز به دبیرکل سازمان ملل ارسال کردیم، نام کشورمان را در زبان‌های خارجی مورد استفاده در این سازمان به‌عنوان «Türkiye» ثبت می‌کنیم.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟