سازمان جهانی غذا و سازمان همکاری‌های اسلامی به دو هزار و ۶۰۰ خانواده نیازمند در غزنی و غور کمک کردند

  • انتشار: ۱۷ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس:
  • شناسه مطلب: 137727

ریاست احیا و انکشاف دهات و اداره هلال احمر تحت مدیریت طالبان در ولایت‌های غزنی و غور از توزیع مواد خوراکی به دو هزار و ۶۰۰ خانواده بی‌بضاعت از سوی سازمان جهانی غذا و سازمان همکاری‌های اسلامی خبر داده‌اند.

ریاست احیا و انکشاف دهات تحت مدیریت طالبان در ولایت غزنی، با نشر خبرنامه‌ای گفته است که سروی و شناسایی این خانواده‌ها ‌چندی پیش تکمیل شده بود و مواد روز یک‌شنبه، ۱۷ ثور، به دو هزار خانواده بی‌بضاعت در ولسوالی ناور این ولایت توزیع ‌شده است.

در همین حال، مسوولان محلی طالبان در اداره هلال احمر ولایت غور می‌گویند که سازمان همکاری‌های اسلامی به صدها خانواده در این ولایت مواد خوراکی کمک کرده است.

محمدعارف مایار، مدیر نشرات ریاست هلال احمر طالبان در غور، روز یک‌شنبه، ۱۷ ثور، از کمک سازمان همکاری‌های اسلامی به ۶۰۰ خانواده نیازمند، بیوه‌زن و یتیم در این ولایت خبر داده است.

به گفته او، مواد خوراکی کمک‌شده از سوی این سازمان توسط ریاست هلال احمر طالبان در غور به نیازمندان توزیع شده است.

این بسته‌های کمکی شامل ۴۰ کیلوگرام آرد، پنج لیتر روغن، دو کیلوگرام خرما، پنج کیلوگرام برنج، پنج کیلوگرام لوبیا و پنج کیلوگرام بوره است.

وی افزوده که این خانواده‌ها در ماه رمضان سال جاری سروی شده و امروز به آنان کمک توزیع شده است.

این کمک‌ها در حالی به نیازمندان در ولایت غور توزیع می‌شود که فعالیت اکثر نهادهای مددرسان بین‌المللی به‌شمول صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) به‌دلیل دخالت‌های طالبان در کارهای این‌ نهادها، متوقف شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟