سازمان جهانی صحت: افغانستان در صدر آمار مرگ و میر مادران در جهان قرار دارد

  • انتشار: ۱۷ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس:
  • شناسه مطلب: 137700

سازمان جهانی صحت از افزایش مرگ و میر مادران در افغانستان ابراز نگرانی کرده است.
بسازمان اضطراری به مناسبت پنجم می، روز جهانی ماما در حال حاضر افغانستان، دارای بالاترین آمار مرگ و میر مادران در جهان است.

این سازمان نقش ماما در ارایۀ خدمات صحی با کیفیت در این کشور را مهم عنوان کرد و بر ادامۀ تلاش‌ها برای عرضۀ خدمات صحی به شهروندان افغانستان به ویژه مادران و نوزادان تاکید کرده است.

این سازمان تاکید کرد در کنار رسیدگی به قربانیان جنگ و مین، ماما ها برای صدها زن به ویژه مادران در شفاخانه‌های ایمرجنسی در افغانستان خدمات صحی و درمانی ارایه می‌کنند.

اخیراً ملل متحد هشدار داد اگر در بخش سلامت مادران در افغانستان اقدامات فوری و پایدار انجام نشود، تا سه سال دیگر ممکن است هزاران مادر باردار با تهدید مرگ مواجه شوند.

سازمان ملل متحد تخمین زده است هر ماه، ۲۴ هزار زن در مناطق دورافتاده افغانستان زایمان می‌کنند و آن‌ها به دسترسی به پرستاران ماهر چون ماما ها به ویژه در زمان بحران بشری کنونی نیاز دارند.

بر اساس آمار سازمان جهانی صحت، افغانستان با ۶۳۸ مرگ در هر صدهزار تولد زنده، بالاترین آمار مرگ و میر مادران را در آسیا دارد.

سازمان اضطراری سازمان ملل یک سازمان بشردوستانه است که در سال ۱۹۹۴ برای ارایۀ خدمات صحی و جراحی رایگان، با کیفیت بالا به قربانیان جنگ، مین و فقر تاسیس شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟