زنده و پاینده باد روابط همیشه خوب ایران و افغانستان ….

  • انتشار: ۲۸ حمل ۱۴۰۱
  • سرویس: دیدگاهگوناگون
  • شناسه مطلب: 129660

چند روزی هست که شوکه شدیم و نفس هامان در سینه حبس شد و مغز ها هنگ کردند و قلم دیگر آن روانی رویداد نوشتن را نداشت خبر خبر سنگین و جانگداز و طاقت فرسایی بود .
خبر حمله به سه روحانی در حرم رضوی ع که دو نفر شان به شهادت رسیدند و روحانی دیگر زخمی و بستری در بیمارستان .
با آرزوی رحمت و مغفرت برای آن دو روحانی شهید و آرزوی سلامتی و بهبودی برای روحانی مصدوم آن ماجرای غم انگیز .
من یک افغانستانی هستم و قسمت بد ماجرا و بد خبر این که این ماجرا و مجری این حادثه ناگوار هم یک افغانی بوده و این بر غم من از این ماجرا افزونی دگر داشت .
قریب به ۴ دهه مهاجر این دیار یعنی ایران اسلامی هستیم و همه تلخی ها و شیرینی های این مرز و بوم را با پوست و گوشت و استخوان درک کردیم در شادی های شان شاد بودیم و در ناراحتی های شان ناراحت بودیم .
روزگار در کنار هم بودن را در این چند دهه بارها و بارها درک کردیم در جنگ و سیل و زلزله و بیماری و حوادث ناگوار اجتماعی ….
ولی خبر این حادثه تلخ و در حرم رضوی ع و در ماه رمضان و حمله به منادیان هدایت و خدمت خیلی سنگین بود ولی هر چه خبر سنگین و ناگوار بود ، بردباری و شکیبایی و خویشتنداری مردم و مسئولان و رسانه های ایران در مدیریت خوب شرایط بحرانی و رفتار گروه ها و شخصیت های سیاسی و اجتماعی افغانستانی مثال زدنی و قابل قدر و قدردانی بود و این همان کاری بود که دشمن پس از آن حادثه تلخ انتظار نداشت هر چند به عنوان یک افغانستانی شرمنده بودیم ولی همه میدانیم که جریان تکفیر و تکفیری ها در همه دنیا هر چند منتصب به یک کشور باشند ولی تفکرات شان منهای افراد آن کشور هست هیچ گاه من به عنوان یک شیعه و دیگر هموطن اهل تسنن معتقد به احترام به حقوق دیگران ، به خود اجازه انجام کاری چنین دهشت انگیز و جانکاه را نخواهیم داد .
جریان تکفیر و تکفیری ها کسانی هستند که متعلق به هیچ کشور و قاره و فلاتی نیستند بلکه آنان در جزیره افکار منتسب به خود ، افکاری که در آن بوی خون و خشونت و قتل و کشتار سوارند و متعلق به هیچ دین و مذهب و نژاد و کشوری نیستند و کارهای آنان مورد پسند و تایید هیچ آزاده ای نیست .
و در آخر یک توصیه به عنوان کوچکترین …
الان جنگ جنگ تیر و تفنگ و توپ و بمباران هوایی نیست الان جنگ جنگ رسانه و خبر و تصویر و گیف و کلیپ و موبایل و فضا های از هم گسسته مجازی است مبادا خام خبر و تصویر و گیف و کلیپ و رسانه های دشمن باشیم ، شوراندازان و شررافکنان در چنین مواقع حساس چنان خود را مسلح به خبر و گیف و کلیپ و گفتار های ناروا و دروغین میکنند که اگر ذره ایی نیندیشیم و خبر راست و درست را از بد تشخیص ندهیم هیزم آتش آنان را زیاد کرده ایم ، پس در این شرایط باید پیش از پیش مواظب افکار و گفتار و رفتارمان باشیم ..
به کوری چشم دشمنان ایران و افغانستان …
من و تو _ افغانستانی و ایرانی _ ما هستیم و ما خواهیم ماند و به این ما بودن خود افتخار میکنیم و بسوزد خانه کسی که نتواند ما بودن ما را ببیند …

زنده و پاینده باد روابط همیشه خوب ایران و افغانستان ….

علی موسوی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟