رییس‌ جمهور پیشین فرانسه به سه سال زندان محکوم شد

  • انتشار: ۲۷ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 139052

منابع رسانه‌ای گزارش داده‌اند که دادگاهی در فرانسه حکم سه سال حبس نیکولا سارکوزی؛ رییس جمهور پیشین این کشور به جرم فساد را تایید کرده است.

منابع رسانه‌ای، امروز چهارشنبه، ۲۷ ثور، گزارش داده‌اند که دادگاه استیناف فرانسه حکم سه سال حبس نیکولا سارکوزی؛ رییس جمهور پیشین این کشور را به اتهام فساد مالی تایید کرد.

دادگاه حکم داده که آقای سارکوزی اولین سال محکومیت‌اش را به جای زندان، در خانه و با دستبند الکترونیکی بگذراند. دو سال از حکم زندان او نیز تعلیق شده‌است.

در ماه مارچ ۲۰۲۱ دادگاهی در فرانسه آقای سارکوزی؛ رییس‌ جمهوری سابق را به اتهام تلاش برای رشوه دادن به یک قاضی و اعمال نفوذ مجرم شناخت.

او به سه سال زندان محکوم شد که دو سال آن تعلیق شده بود.

این نخستین بار است که در فرانسه کسی که سابقا سمت رییس جمهور بوده به حبس محکوم می‌شود.

آقای سارکوزی متهم شده بود که به قاضی پرونده‌ حقوقی مربوط به «تامین غیرقانونی هزینه‌های مبارزات انتخاباتی‌اش» پیشنهاد رشوه و مقام داده است.

گفته شده بود که قرار بود آقای سارکوزی در ازای فعالیت‌های این قاضی، به او کمک کند تا در شغل خود در موناکو مقامی بالاتر به دست آورد.

اکنون ژاکلین لافونته؛ وکیل آقای سارکوزی گفته او رای این دادگاه که یکی از عالی‌ترین مراجع قضایی فرانسه است را به چالش خواهد کشید.

این وکیل دادگستری همچنین گفته که نیکولا سارکوزی «بی‌گناه» است و آن‌ها این موضوع را تا آخر پی‌گیری خواهند کرد.

نیکولا سارکوزی ۶۷ سال دارد و از سال ۲۰۰۷ در یک دوره پنج ساله رییس جمهور فرانسه بود.

در دولت او، فرانسه سیاست‌های ضد مهاجرتی شدیدی اتخاذ کرد.

ریاست جمهوری نیکولا سارکوزی با بحران مالی جهانی همزمان بود و او در آن وقت، برنامه‌هایی برای اصلاحات اقتصادی در فرانسه در پیش گرفت که انتقادهای زیادی را به دنبال داشت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟