رییس بورد کرکت استرالیا: حقوق اساسی بشر از سیاست جداست

  • انتشار: ۲۴ جدی ۱۴۰۱
  • سرویس: ورزشی
  • شناسه مطلب: 135320

پس از آن‌که شماری از اعضای تیم کرکت افغانستان از تصمیم بورد کرکت استرالیا برای انصراف از بازی با افغانستان انتقاد کردند، نیک هاکلی، رییس اجرایی بورد کرکت استرالیا به این انتقادات پاسخ داده و حقوق اساسی بشر را از سیاست جدا دانسته است.

روز گذشته گزارش شد که بورد کرکت استرالیا از مسابقات بین‌المللی یک‌روزه‌ی خود با تیم کرکت افغانستان که قرار بود در ماه حوت امسال در امارات متحده عربی برگزار شود، انصراف داده است.

در بیانیه‌ی بورد کرکت استرالیا آمده است که این تصمیم در پی دستور اخیر طالبان در مورد محدودیت‌های بیشتر بر فرصت‌های تحصیلی و شغلی زنان و دختران و دسترسی آنان به پارک‌ها و سالن‌های ورزشی گرفته شده است.

اعضای تیم ملی کرکت افغانستان، از جمله راشد خان آرمان و محمدنبی عیساخیل روز پنج‌شنبه (۲۲ جدی) در صفحه‌های توییتر خود از این تصمیم انتقاد کرده و گفتند که سیاست باید از کرکت و ورزش دور نگهداشته شود. آنها همچنین خواستار تجدید نظر در تصمیم بورد کرکت استرالیا شده بودند.

نیک هاکلی، رییس اجرایی بورد کرکت استرالیا اما امروز (جمعه، ۲۳ جدی) در پاسخ گفته است: «حقوق اساسی بشر سیاست نیست. این یک وضعیت بسیار چالش‌برانگیز و غم‌انگیز است. ما این تصمیم را ساده نگرفتیم و به‌طور گسترده، از جمله با دولت خود مشورت کردیم.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، او افزوده است که امیدوار بودند این سلسله مسابقات را ادامه بدهند و به‌گونه‌ی دوامدار با بورد کرکت افغانستان در گفت‌وگو بودند، اما به‌دلیل دستورات اخیر طالبان که سبب بدترشدن وضعیت حقوق اساسی زنان شد، تصمیم گرفتند از ادامه‌ی بازی با تیم کرکت افغانستان منصرف شوند.

با این حال، هاکلی گفته است که به حمایت از رشد بازی برای زنان و مردان در سراسر جهان متعهد هستند و امیدوارند که بهبود شرایط برای زنان و دختران در افغانستان باعث شود تا بازی‌های دوجانبه با افغانستان را در آینده‌ی نزدیک از سر بگیرند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟