رییسی: زمینه‌ فعالیت اجتماعی برای زنان و دختران افغانستان فراهم شود

  • انتشار: ۲ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 2
  • شناسه مطلب: 139814

ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران گفته است که باید امکان فعالیت‌های اجتماعی و آموزشی برای دختران در افغانستان فراهم شود.

رییسی در یک نشست خبری مشترک با جوکو ویدودو، رییس‌جمهور اندونزیا بر تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان تاکید کرد و گفت «دیدگاه دو کشور درباره ضرورت تشکیل دولتی فراگیر در افغانستان که همه اقوام و مذاهب را نمایندگی کرده و در جهت احقاق حقوق همه مردم این کشور گام بردارد، یکسان است».

رییس جمهور ایران با اشاره به حضور «موثر و موفق» دختران و زنان افغانستان در عرصه‌های مختلف گفت: «زنان و دختران افغان نیز این توانمندی را دارند که برای کشورشان و امت اسلامی افتخار آفرینی کنند و باید امکان فعالیت‌های اجتماعی از جمله بهره‌مندی از فرصت‌های آموزشی برای آنان فراهم شود».

رییس جمهور ایران در حالی به طالبان در مورد حقوق زنان در افغانستان توصیه می کند که زنان ایرانی در یک سال گذشته دست به اعتراضات گسترده برای به دست آوردن حقوق و آزادی‌های مدنی‌شان زده اند. پس از کشته شدن مهسا امینی به دست نیروهای گشت ارشاد یا پولیس اخلاقی ایران در سنبله ۱۴۰۱ این اعتراضات در برابر حجاب اجباری در سراسر این کشور به راه افتاد. بر بنیاد آمار رسانه‌ها از آن زمان تاکنون صدها تن کشته در جریان این اعتراضات کشته شده اند. دولت ایران شماری دیگری از معترضین را به اتهام شورش علیه نظام اعدام کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟