رینا امیری: همه اعضای نشست دوحه در مورد اهمیت حقوق زنان و دختران توافق کردند

  • انتشار: ۱۳ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 2
  • شناسه مطلب: 137096

نماینده ویژه امریکا برای زنان افغانستان در مورد نشست دوحه گفته است که همه‌ اعضای این نشست در مورد اهمیت حقوق زنان و دختران توافق کرده‌اند.

رینا امیری، نماینده ویژه امریکا برای زنان افغانستان، روز چهارشنبه، ۱۳ ثور، با نشر توییت‌هایی از دبیر کل سازمان ملل و وزارت امور خارجه قطر برای برگزاری نشست دوحه سپاس‌گزاری کرده است.

او افزوده است که این‌ نشست در حمایت از یک افغانستان همه‌شمول، صلح‌آمیز و باثبات برگزار شده بود.

وی نوشته است: «بسیاری‌ تاکید ورزیدند که حقوق بشر جزو اساسی و پیوسته به اولویت‌های مشترک ما به‌ شمول ثبات اقتصادی، مهاجرت، ثبات و مبارزه با تروریسم است و باید در اولویت قرار گیرد.»

به گفته امیری، در مورد نیاز به هماهنگی کاری در منطقه، کشورهای با اکثریت مسلمان و جامعه بین‌المللی، برای حمایت از افغانستان و مردم آن، اتفاق نظر وجود داشت.

رینا امیری در رابطه به تعامل با طالبان گفته است که بسیاری‌ ضمن برشمردن ضرورت تعامل با این گروه، بر موجودیت تلاش‌ها و پروسه‌ها برای تعامل با سایر افغانستانی ها به‌ویژه زنان، در داخل و خارج از این کشور، تاکید کردند.

گفتنی است که سازمان ملل متحد به تاریخ ۱ و ۲ ماه می سال روان میلادی، نشستی را در مورد وضعیت افغانستان در شهر دوحه، پایتخت قطر، برگزار کرد.

در این نشست دو‌روزه دبیر کل سازمان ملل، نماینده اتحادیه اروپا، نماینده کنفرانس کشورهای اسلامی و نماینده‌گان ویژه کشورهای منطقه و جهان حضور داشتند، اما هیچ جناح از افغانستان حضور نداشت و طالبان نیز دعوت نشده بودند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟