رژیم صهیونیستی رهبران حماس را تهدید کرد

  • انتشار: ۲۷ ثور ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 112981

به نقل از پایگاه اینترنتی تایمز آو اسرائیل، الیازر تولدانو، رئیس فرماندهی جنوبی ارتش رژیم صهیونیستی که نقشی قابل توجه در جنگ با حماس در غزه دارد، گفت تل‌آویو به تلاش برای کشتن مقامات ارشد حماس ادامه خواهد داد.

او روز یکشنبه گفت: محمد ضیف و یحیی سنوار، از مقامات ارشد حماس، همواره تحت نظر اسرائیل بوده‌اند و ممکن است هدف حملات اسرائیل قرار گیرند.

این فرمانده صهیونیست در مصاحبه‌ای با شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی، با اشاره به ضیف به عنوان فرمانده کل شاخه مسلح حماس (گردان‌های عزالدین قسام)، و یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه، گفت: محمود ضیف و یحیی سنوار تحت نظر اسرائیل بوده و خواهند بود.»

ضیف که یکی از بنیانگذاران شاخه نظامی حماس بوده، مدت زیادی است که در فهرست اهداف اسرائیل قرار دارد. او بار‌ها در تلاش‌های ناموفق اسرائیل برای ترورش زخمی شده است. در یکی از این حملات در سال ۲۰۱۴، همسر و دو فرزندش کشته شدند.

سنوار در سلسله مراتب این گروه تروریستی پس از اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، نفر دوم است. وی در سال ۱۹۸۹ پس از آن که محکوم به ربودن و اعدام دو سرباز اسرائیلی شد، ده‌ها سال در فلسطین اشغالی در زندان بود. او در سال ۲۰۱۱ در تبادل زندانی گیلاد شالیت میان رژیم صهیونیستی و حماس مبادله و آزاد شد.

در بحبوحه گفتگو‌ها درباره آتش‌بس احتمالی، تولدانو به شبکه ۱۲ اسرائیل گفت: «هر چه زمان ارتش اسرائیل برای انجام اهداف نظامی‌اش علیه تروریست‌ها در نوار غزه بیشتر باشد، بهتر است.» 

به نوشته باشگاه خبرنگاران، این اظهارات همزمان با حملات هوایی ددمنشانه رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین مطرح می‌شود؛ حملاتی که تاکنون ۲۱۸ شهید و ۵۶۰۷ زخمی بر جای گذاشته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟