رونمایی طالبان از رنگ جدید تکسی های شهر و روستایی

  • انتشار: ۱۹ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس:
  • شناسه مطلب: 137937

وزارت امور داخله و ریاست عمومی ترافیک گروه طالبان رنگ آبی را به جای رنگ زرد تکسی‌های شهری و روستایی معرفی کردند.

محمد نبی عمری، معین وزارت امور داخله گروه طالبان امروز سه‌شنبه(۱۹ثور) در یک نشست خبری در کابل گفت: عرضه خدمات معیاری از اولویت های مبرم ما بوده و متعهد به ارائه خدمات معیاری به شهروندان هستیم.

این مقام گروه طالبان ادعا می‌کند که فساد در تمام پروسه ها کاری از میان برداشته شده وخدمات اکنون به گونه سریع، شفاف و مطمین به مردم عرضه می گردد.

داکتر حسیب الله مختار، رئیس عمومی پولیس ترافیک طالبان گفت: طبق طرزالعمل تایید شده این ریاست، ما به رعایت معیاری برای وسایط شهری و روستایی در قسمت رنگ و نظم ترافیک متعهد هستیم.

رئیس عمومی پولیس ترافیک می گوید، هم اکنون ۲۰ تا ۳۰ در صد انتقالات در مرکز و ولایات توسط تکسی و متباقی ۷۰ الی ۸۰ درصد آن توسط وسایط شخصی صورت می گیرد که این امر مشکلات امنیتی و جنایی را به میان آورده است.

او گفت: در گذشته رنگ تکسی نه معیاری بود و نه کود مشخص داشت و رنگ فعلی دارای کود مشخص بوده و در کنوانسیون بین المللی نیز ثبت می باشد.

به گفته او با انفاذ این طرزالعمل و به منظور کاهش سطح جرایم، تمام مالکین تکسی ثبت بایومتریک گردیده، ضمن اخذ تضمین متعبر رنگ تکسی نیز به تفکیک شهر ها و روستا ها تنظیم خواهد شد.

رئیس عمومی پولیس ترافیک می گوید: تطبیق این طرزالعمل سر از فردا چهار شنبه ۲۰ ثور سال جاری در مرکز و ولایات آغاز گردیده و برای مدت سه ماه ادامه خواهد داشت و با ختم موعد معینه با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟