روسیه نسبت به عواقب هلاکت سرکرده طالبان برای ثبات افغانستان هشدار داد

  • انتشار: ۷ جوزا ۱۳۹۵
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 13267

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نسبت به عواقب هلاکت ملا اختر منصور رهبر گروه طالبان برای ثبات افغانستان هشدار داد و اعلام کرد که قتل این فرد منجر به تندرو تر شدن این گروه می شود.

زاخارووا روز گذشته (پنجشنبه) در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه هلاکت ملا اختر منصور بر اثر حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در منطقه مرزی افغانستان منجر به افزایش نفوذ نیروهای تندرو در گروه طالبان می شود.

زاخارووا تصریح کرد: بر اساس ارزیابی ما کشته شدن رهبر طالبان موجب وخامت اوضاع امنیتی افغانستان می شود و دورنمای آغاز روند مذاکرات میان کابل و طالبان را مبهم تر می کند.

وی افزود: حمله تروریستی اخیر در کابل توسط جنگجویان طالبان که بر اثر آن دست کم 10 نفر جان خود را از دست دادند این واقعیت را تایید می کند.

سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه با اعلام حمایت کشورش از روند سازش ملی در افغانستان گفت: بر این باوریم که مخالفان مسلح دولت افغانستان از خشونت صرف نظر کرده و ارتباط با گروه های تروریستی در وهله اول داعش و القاعده را قطع می کنند.

وی همچنین از رویکرد آمریکا در مورد افغانستان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه شاهد هستیم که آمریکا بر اساس سناریوی تکرار شده در گذشته توسط این کشور ابتدا با یک گروه مذاکره می کند و سپس افراد مذاکره کننده را به قتل می رساند.

وزارت دفاع آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که خودرو حامل ملا اختر منصور را در نزدیکی مرز افغانستان و پاکستان هدف قرار داده و احتمال دارد که وی در این حمله کشته شده باشد.

اداره امنیت ملی ضمن تائید خبر کشته شدن اختر منصور اعلام کرد که وی جمعه شب در منطقه «دالبندین» در بلوچستان پاکستان کشته شده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟