روسیه: اطلاعاتی از وضعیت سلامتی کیم جونگ اون نداریم

  • انتشار: ۹ ثور ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 84633

به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد کاخ کرملین هیچ اطلاعاتی از اینکه آیا شایعاتی که در خصوص سلامت رهبر کره شمالی مطرح است، ارتباطی با واقعیت دارد یا خیر، ندارد.

دیمیتری پسکوف گفت: ما گزارش رسانه‌ها را دیده ایم. ما هیچ نظری در خصوص اینکه تا چه میزانی این گزارش‌ها با حقیقت منطبق هستند، نداریم. ما منتظر اطلاعات رسمی در این زمینه هستیم.

پیشتر، شبکه تلویزیونی سی ان ان به نقل از یک منبع در دولت آمریکا گزارش داده بود آمریکا در حال بررسی گزارش‌های اطلاعاتی است که اعلام می‌کند رهبر کره شمالی از مشکلات جسمی پس از عمل جراحی رنج می‌برد؛ مسأله‌ای که همچنان تأیید نشده است.
مقامات کره جنوبی گفته اند اطلاعاتی که نشان دهد کیم جونگ اون ممکن است مشکلات جسمی داشته باشد، در دست ندارند. این در حالی است که وزارت خارجه چین نیز در خصوص دقت اطلاعاتی که سی ان ان به آن استناد کرده بود، تشکیک کرد.

در تاریخ ۱۶ آوریل، خبرگزاری مرکزی کره اعلام کرد کیم جونگ اون برای نخستین بار پس از سال‌ها در مراسم ویِژه ۱۰۸ امین سالگرد تولد «کیم ایل سونگ» پدربزرگش و بنیانگذار جمهوری خلق کره حضور نداشت. همچنین کیم جونگ اون از تاریخ ۱۱ آوریل و زمانی که ریاست نشستی حزب کارگران کره شمالی را در خصوص امور سیاسی بر عده داشت، در انظار عمومی دیده نشده است.

در حالیکه طی یک هفته گذشته شایعات بسیاری در خصوص مرگ رهبر کره شمالی مطرح شد، اما رسانه‌های دولتی کره شمالی روز دوشنبه نامه‌ای از سوی کیم جونگ اون خطاب به «سیریل رامافوسا» رئیس جمهور آفریقای جنوبی را منتشر کردند. کیم طی این نامه خطاب به رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی سالروز آزادی آفریقای جنوبی را به او و ملت این کشور تبریک گفته است.

منبع: yjc

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟