روسیه: از بازگشت امارت طالبان حمایت نمی کنیم

  • انتشار: ۹ حوت ۱۳۹۹
  • سرویس: بین المللتیتر 1
  • شناسه مطلب: 107404

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با محمد حنیف اتمر، وزیر خارجه افغانستان گفت که کشورش از برگشت امارت طالبان در افغانستان حمایت نمی‌کند.

وزارت امور خارجه افغانستان در اعلامیه‌ای نوشته است که در این دیدار دو طرف صد سالگی روابط دیپلماتیک میان افغانستان و روسیه را برجسته ساخته و خواهان تقویت همکاری‌ها برای تامین صلح در افغانستان و گسترش روابط دو جانبه در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شدند.

در این دیدار، وزرای خارجه افغانستان و روسیه روی پیشرفت روند صلح از جمله آغاز مذاکرات پرمحتوا تاکید کردند.

لاوروف اظهار داشت: روسیه از برگشت «امارت» حمایت نمی‌کند و برای خروج نام طالبان از لیست سیاه، نیاز به پیشرفت‌های لازم در مذاکرات صلح می‌باشد. وی همچنین بر نقش اساسی کشورهای منطقه در پیشرفت روند صلح افغانستان تاکید کرد.

محمد حنیف اتمر نیز گفته است که دولت افغانستان همه تعهداتش را در خصوص صلح برآورده نموده و انتظار دارد طالبان نیز چهار تعهد اساسی‌شان را مطابق به وعده پس از رهایی زندانیان‌شان برآورده سازند.

در ادامه دو طرف صحبت‌های مفصل پیرامون همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های مبارزه با تروریسم، تندروی، قاچاق مواد مخدر و جنایات سازمان‌یافته در منطقه داشتند و بر ایجاد طرح مشترک برای مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر تاکید کردند.

همچنین دو طرف پروژه‌های اقتصادی مشترک را به بحث گرفته و تاکید کردند که بهبود امنیت و تقویت همکاری‌های اقتصادی در نزدیکی روابط دوجانبه از اهمیت فراوان برخوردار است.

اتمر و لاوروف همچنین بر ادامه و افزایش تماس‌های دوجانبه و چندجانبه به منظور تقویت روابط و همکاری‌ها تاکید کردند و همچنین توافق کردند تا روی یک نقشه راه جامع برای همکاری‌های دوجانبه کار کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟