روسیه از انهدام کارخانه موشک‌سازی اوکراین خبر داد/ادامه درگیری در ماریوپل

  • انتشار: ۲۷ حمل ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 129612

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: موشک‌های دقیق هواپرتاب در شب ۱۶ هدف نظامی دشمن، از جمله ۱۱ پایگاه خودروهای نظامی را نابود کردند.

این سخنگو همچنین افزود، ارتش روسیه در این حمله دو انبار موشکی و تسلیحات توپخانه‌ای در نزدیکی شهر میکولایف، پایگاه مرکزی ذخیره‌سازی تجهیزات شناسایی و ارتباط راداری اوکراین در جنوب شرقی پولتاوا، یک انبار موشک‌های ضدهواپیما در جنوب پولتاوا و یک پایگاه یگان‌های تیپ ۹۵ هوابرد اوکراین در روستای خاساروفکا را هدف قرار داد.

کوناشنکوف ادامه داد: ساختمان‌های تولیدی یک کارخانه ساخت تانک و یک کارگاه تعمیر تجهیزات نظامی در شهر میکولائیف نیز هدف قرار گرفتند.

این سخنگو بیان کرد که سامانه‌های دفاعی ضدهوایی روسیه یک جنگنده سوخو-۲۵ اوکراینی را در نزدیکی ایزیوم سرنگون کرده‌اند. روسیه با اعلام اینکه یک تعمیرگاه ادوات نظامی در میکولایف در جنوب اوکراین را نیز هدف گرفته است، گفته است از موشک‌های دوربرد مستقر در دریا برای این حملات استفاده کرده است.

ادامه درگیری‌ها در ماریوپل

الکساندر موتوزیانیک، سخنگوی وزارت دفاع اوکراین، در یک نشست خبری گفت نیروهای روسی هنوز نتوانسته‌اند شهر ماریوپل را به طور کامل تصرف کنند، هر چند روسیه در تلاش است با اعزام قوای کمکی زودتر شهر را تحت کنترل درآورد.

وی گفت: «وضعیت در ماریوپل سخت و دشوار است. در حال حاضر درگیری‌ها جریان دارد و ارتش روسیه دائماً از واحدهای اضافی برای هجوم به شهر کمک می‌خواهد.»

در صورتی که ماریوپل به تصرف نیروهای روس درآید، این اولین شهر بزرگی خواهد بود که در جنگ اوکراین سقوط می‌کند. ماریوپل پیش از جنگ محل زندگی ۴۰۰ هزار نفر بود اما اکنون پس از چندین هفته محاصره و گلوله‌باران ممتد روسیه، به تلی از ویرانه تبدیل شده و هزاران غیرنظامی در آن جان خود را از دست داده‌اند، در حالی که ده‌ها هزار تن نیز در میانه درگیری‌ها گیر افتاده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟