روسیه: ادعا‌های بی‌اساس درباره آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا پذیرفتنی نیست

  • انتشار: ۳ ثور ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 84093

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه ادعا‌های مربوط به ساخته شدن ویروس کرونا در آزمایشگاه را قابل قبول ندانست.

به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد ادعا‌های بی‌اساس درباره آزمایشگاهی بودن ویروس کووید-۱۹ قابل قبول نیست.

دیمیتری پسکوف روز چهارشنبه گفت: دانشمندان و متخصصان هنوز داده‌های لازم برای تعیین ماهیت ویروس کرونا را در اختیار ندارند و هرگونه ادعای بی اساس درباره منشاء مصنوعی آن قابل قبول نیست.

پس از انتشار گزارش‌هایی درباره آزمایشگاهی بودن منشا ویروس کرونا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد دولت وی در تلاش است تا مشخص کند که آیا منشا این ویروس از آزمایشگاهی در ووهان چین است یا خیر.

اسکات موریسون، نخست‌وزیر استرالیا روز چهارشنبه در تماس تلفونی  با سران کشورهای آمریکا، فرانسه و آلمان، سرانجام توافق آنها را برای آغاز تحقیقات بین‌المللی درباره منشأ و علت شیوع کرونا در سطح جهان جلب کرد. فشار و اصرار مقامات استرالیا برای بررسی منشأ و علت شیوع جهانی ویروس کرونا، انتقاد‌های بسیاری را برانگیخته، تا جایی که چین نیز در واکنش به آن‌ها گفته استرالیا از آمریکا طوطی‎وار تقلید می‌کند.

فادلاچایپ سخنگوی سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه، ۲۱ آوریل در نشست خبری دفتر سازمان ملل در ژنو اظهار کرد: از نظر سازمان جهانی بهداشت و با توجه به شواهد کنونی، منشاء ویروس کرونا از حیوان است و ویروس دستکاری شده یا ساخته شده در آزمایشگاه یا جای دیگری نیست. سخنگوی سازمان جهانی بهداشت با اشاره به این موضوع که هنوز مشخص نیست این ویروس چگونه توانسته است بر انسان تاثیر بگذارد، گفت: مطمئنا یک حیوان به عنوان میزبان و واسطه نقش داشته است.

منبع: yjc

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟