روسیه: آماده همکاری در زمینه تلاش‌های ضد تروریسم در افغانستان هستیم

  • انتشار: ۸ جدی ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 125801

آلِگ سیرومولوتوف، معاون وزیر خارجه روسیه از حضور گسترده داعش و القاعده و تهدیدات ناشی از حضور این گروه‌ها در افغانستان برای روسیه و کشورهای آسیای میانه ابراز نگرانی کرده و گفته است که روسیه آماده‌است در زمینه مبارزه با تروریسم در افغانستان همکاری کند.

معاون وزیر خارجه روسیه در گفتگو با خبرگزاری ریانووستی گفته‌است: «علیرغم این واقعیت که هنوز صحبتی از افزایش فعالیت‌های تروریستی در مرزهای ما نشده‌است، اما ما آماده‌ایم تا در ایجاد تلاش‌های ضد تروریسم در مسیر افغانستان کمک کنیم.»

وی افزوده‌است که روسیه با توجه به زمینه‌های مهم کاری، تعامل دوجانبه با کشورهای منطقه و ایجاد ظرفیت سازوکارهای منطقه‌ای چندجانبه مانند سازمان همکاری شانگهای در این زمینه همکاری خواهد کرد.

سیرومولوتوف افزوده است: طالبان تضمین داده‌اند که از افغانستان هیچ کشوری تهدید نخواهد شد، اما فعالیت گروه‌های تروریستی در این کشور باعث نگرانی است؛ البته انتظار داریم در این زمینه نتایج عملی داشته‌باشیم.

به گفته وی، خطرات گسترش تروریسم و همچنین قاچاق مواد مخدر همچنان در افغانستان وجود دارد و فعالیت گروه‌های تندرو در خاک افغانستان و بالاتر از همه در مناطق مرزی آن باعث نگرانی کشورهای همسایه و کل منطقه شده‌است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟