رهبر کره شمالی دستور تشدید اقدامات مبارزه با ویروس کرونا را صادر کرد

  • انتشار: ۲۶ عقرب ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 98528

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد، کیم جونگ اون رهبر این کشور همزمان با ریاست بر یکی از نشست‌های دفتر سیاسی حزب حاکم “کارگران” دستور تشدید اقدامات فوق‌العاده مبارزه با ویروس کرونا در مواجهه با پاندمی کووید ۱۹ را صادر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این نشست در بحبوحه بلاتکلیفی‌ها و مشکلات سیاسی و اقتصادی پیرامون پاندمی جهانی کووید ۱۹ برگزار شد که فشارهای بیشتری را بر اقتصاد کره شمالی اعمال می‌کند؛ کشوری که در حال حاضر به خاطر تحریم‌های بین‌المللی با هدف متوقف کردن برنامه‌ اتمی‌اش تحت فشارهای اقتصادی قرار دارد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA گزارش داد، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در نخستین حضور علنی خود در ۲۵ روز اخیر بر لزوم حفظ حالت هشدار بالا و تشدید اقدامات مبارزه با پاندمی کرونا تاکید کرد.

خبرگزاری KCNA گزارش داد: در این نشست درباره “جرائم جدی” مشخص نشده مقامات حزبی در دانشگاه پزشکی پیونگ‌یانگ صحبت شد. دیگر مقامات در کمیته مرکزی و دیگر آژانس‌های دولتی با ناکام ماندن در تشدید نظارت بر این دانشگاه در حقیقت بر این جرائم سرپوش گذاشته، از آنها چشم‌پوشی کرده و از انها حمایت کرده‌اند.

این خبرگزاری اعلام نکرد که این جرائم مربوط به ویروس کرونا است یا خیر.

براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، کره شمالی از ابتدای نوامبر سال جاری میلادی از بیش از ۱۲ هزار تن تست کرونا گرفته و گزارش داده که هیچ مورد ویروس کرونایی در این کشور تایید نشده است.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، به طور کلی در سراسر جهان بیش از ۵۴ میلیون تن به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و یک میلیون و ۳۱۲ هزار و ۳۳۴ تن بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟