رهبر طالبان: عقائد و ارزش‌های معنوی پناهجویان، در کشورهای غربی با خطر مواجه می‌شوند

  • انتشار: ۱۷ قوس ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 124896

ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان در پیامی‌ از والیان این گروه خواسته‌است که با همکاری مسئولان ذیربط و علما، با کسانی که قصد مهاجرت به کشورهای غربی را دارند، دیدار کنند و مشکلات شان را بشنوند.

آخوندزاده در بیانیه‌ای گفته‌است آن عده افغان‌هایی که به بهانه مشکلات سیاسی یا اقتصادی تلاش به ترک کشور دارند و یا برخی‌ها که می‌خواهند با کودکان و زنان به کشورهای غربی بروند، با بعضی مسائل امنیتی، اخلاقی و دیگر مشکلات بشری مواجه می‌شوند.

رهبر طالبان گفته‌است کسانی‌که ترک کشور می‌کنند، در مسیر راه و کمپ‌ها با حالات بدی مواجه می‌شوند که سبب ناراحتی اقارب و هر افغان می‌شود.

ملا هبت‌الله گفته‌است که بر اساس بعضی برنامه‌های مغرضانه، عقائد، اخلاق و ارزش‌های معنوی پناهجویان با خطر مواجه می‌شود.

وی اضافه کرد که برخی برای جواز اقامت، وادار به تهمت‌زدن علیه اسلام و نظام اسلامی و نیز تهیه اسناد جعلی می‌شوند.

ملا هبت‌الله اضافه کرده‌است افرادی که به خارجی رفته، به‌جای اینکه لیاقت مسلکی بسیاری از آن‌ها برای رفاه و پیشرفت کشور خرچ شود، در آن‌جا صرف کارهای عادی و حتی کارهای حقیر می‌شود.

وی در ادامه گفته‌است که والیان با همکاری مسئولان ذیربط و علمای با کسانی که قصد مهاجرت دارند، دیدارهای مستقیم داشته باشند، مشکلات شان را بشنود و برای یافتن راه‌‌های‌حل آن‌ها را کمک نمایند.

همچنین رهبر طالبان از مقامات این گروه خواسته‌است که تلاش‌های خود را برای تدابیر بیشتر امنیتی دوام بدهند تا کسی فرصت ارعاب و ترساندن دیگران را نداشته باشد و خصوصا هیچکسی در برابر خدمات و فعالیت‌های تاجران، کسبه‌کاران، و متخصصین موانع ایجاد نتواند.

با تسلط طالبان موجی از مهاجرت از افغانستان آغاز شده‌است. بیکاری و وضعیت بد اقتصادی دو دلیل عمده مهاجرت شهروندان کشور به ویژه نیروی جوان دانسته می‌شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟