رهبر طالبان دستور عزل و نصب‌های جدید را صادر کرد

  • انتشار: ۱۴ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس:
  • شناسه مطلب: 137297

طالبان اعلام کرده‌اند که ملا هبت‌الله‌ آخوندزاده؛ رهبر این گروه برای ۵ ولایت و ۳ قول‌ اردو، والی و فرمانده جدید تعیین کرده است.

ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان، امروز پنج‌شنبه، ۱۴ ثور، با نشر بیانیه‌ای اعلام کرده که ملا هبت‌الله آخوندزاده؛ رهبری این گروه دستور برخی تعیینات جدیدی را صادر کرده است.

سخنگوی طالبان گفته که رهبر این گروه برای قندهار، کنر، نورستان، جوزجان و بغلان والی جدید و برای قول‌ اردوی ۲۰۹ الفتح، قول‌ اردوی ۲۰۷ الفاروق و قول‌ اردوی ۲۰۳ منصوری فرماندهان تازه تعیین کرده است.

براساس بیانیه طالبان، محمدعلی حنفی، مشهور به ملا شیرین به عنوان والی قندهار، محمد ایوب به حیث والی کنر، بشیراحمد حقانی به حیث والی نورستان، گل‌حیدر شفیق به حیث والی جوزجان و عبدالرحمان حقانی به حیث والی بغلان تعیین شده‌اند.

به گفته طالبان، سمیع‌الله حزب‌الله به عنوان فرمانده امنیه قندهار تعیین شده است.

در بیانیه طالبان آمده که رهبر طالبان همچنین رحمت‌الله محمد را فرمانده قول‌اردوی ۲۰۹ الفتح، نصرالله مطیع را فرمانده قول‌اردوی ۲۰۷ الفاروق و محمد اسماعیل راسخ را به عنوان فرمانده قولاردوی ۲۰۳ منصوری تعیین کرده است.

سخنگوی طالبان گفته که احمد طه به عنوان معین مسلکی وزارت سرحدات و قبایل و محمدمحسن هاشمی به عنوان سرپرست اداره عالی تفتیش این گروه تعیین شده‌اند.

محمدعلی حنفی معروف به ملا شیرین قبلا معین استخبارات وزارت دفاع طالبان، محمد ایوب فرمانده قول‌اردوی ۲۰۷ الفاروق، بشیراحمد حقانی معاون والی طالبان برای میدان وردک، گل‌حیدر شفیق معاون والی طالبان برای غزنی و عبدالرحمان حقانی معین وزارت سرحدات و قبایل طالبان کار کرده‌اند.

این در حالی است که پیش‌تر حاجی زید؛ سخنگوی والی طالبان در قندهار نیز اعلام کرد که رهبر این گروه، محمدعلی حنفی، مشهور به ملا شیرین را به عنوان والی قندهار تعیین کرده است.

سخنگوی والی طالبان در قندهار، با نشر توییتی از برگزاری مراسم معرفی ملا شیرین به عنوان والی این ولایت خبر داد.

او همچنین گفته که در این مراسم، سراج‌الدین حقانی؛ وزیر داخله طالبان، با شماری از مقامات دیگر این گروه شرکت دارند.

ملا شیرین پیش از این معین استخبارات وزارت دفاع طالبان بود. او روابط نزدیکی با ملا هبت‌الله؛ رهبر این گروه دارد.

پیش از این، یوسف وفا به حیث والی طالبان در قندهار کار می‌کرد.

ملا شیرین با ملا عمر؛ بنیان‌گذار و رهبر سابق طالبان نیز روابط نزدیک داشت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟