رسانه‌های هند به دنبال اجداد بایدن!

  • انتشار: ۲۴ عقرب ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 98187

با مطرح شدن برخی اخبار از وجود نیاکانی از بایدن در هند، تحقیقات برای یافتن ریشه‌های احتمالی وی و تبارشناسی جو بایدن در هند رواج یافته، اما هنوز اثباتی بر این ادعا به دست نیامده است.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، از زمان برگزاری انتخابات سوم نوامبر ریاست جمهوری آمریکا، یک لوح یادبود برای کریستوفر بایدن، کاپیتان کشتی بریتانیایی قرن ۱۹ ، به محلی مشهور برای گرفتن عکس‌های سلفی در چنای، شهری در شرق هند بدل شده است.

یک خانواده با نام بایدن ساکن غرب هند می‌گویند از بابت تماس‌ها از زمان مطرح شدن ادعای جو بایدن خسته شده‌اند.

انتخابات آمریکا به مرکز توجه در هند بدل شده چون کامالا هریس، معاون بایدن دختر یک مهاجر از ایالت تامیل نادو است و در این بین، توجه کمی به بایدن وجود دارد چون تباری ایرلندی دارد. اما وی در سفر ۲۰۱۳ خود به بمبئی زمانی که معاون باراک اوباما،‌ رئیس جمهوری وقت آمریکا بود درباره احتمال داشتن خویشاوندانی در هند سخن گفت.

بایدن در سخنرانی خود گفت، وقتی در ۱۹۷۲ سناتور شده نامه‌ای از یک بایدن در هند دریافت کرد که نویسندگان آن نامه گفته بودند، احتمال دارد با جو بایدن خویشاوند باشند.

در این نامه آمده بود که پدر، پدر، پدر،‌ پدر، پدربزرگ بایدن زمانی در سال‌های ۱۷۰۰ میلادی برای کمپانی هند شرقی کار می‌کرد و همین مساله باعث شد تا شور و هیجانی در چنای، مرکز ایالت تامیل نادو که محل زندگی خویشاوندان کامالا هریس هم هست، به وجود بیاید.

یادبودی در کلیسای جامع سنت جورج در چنای برای کریستوفر بایدن، متولد ۱۷۸۹ ناگهان به محلی مشهور برای گردشگران بدل شده است.

اسقف مدراس به خبرگزاری فرانسه گفته است: ما اینجاییم تا سوابق مربوط به دو بایدن – ویلیام بایدن و کریستوفر بایدن – را که برادر بودند و کاپیتان‌های کشتی‌های تجاری کمپانی هند شرقی در قرن ۱۹ را مورد بررسی قرار دهیم.

وی ادامه داد: ویلیام بایدن در سنین جوانی درگذشت، کریستوفر بایدن کاپیتان چند کشتی بود و در نهایت در مدراس (چنای) ساکن شد.

با وجود این گمانه زنی‌ها، هیچ تاییدیه‌ای وجود ندارد که برادران بایدن با بایدن ۷۷ ساله و رئیس جمهوری منتخب آمریکا ارتباطی داشته باشند.

اگر رئیس جمهوری منتخب آمریکا اجدادی در هند داشته باشد، کریستوفر بایدن گزینه محتمل‌تری است.

همچنین بایدن‌هایی در بمبئی و ناگپور در ایالت ماهاراشتارا هستند که می‌توانند فرزندان کریستوفر، یکی از هشت فرزند جان بایدن باشند که خودش می‌تواند یکی از خویشاوندان بایدن باشند.

به گفته بایدن‌های ساکن ماهاراشتارا، توجه رسانه‌ای به این مساله بسیار زیاد بوده است. رسانه‌های هند حدس زده‌اند که لسلی بایدن، پدربزرگ فقید بایدن‌ها در ایالت ماهاراشتارا به جو بایدن نامه نوشته باشد.

روونا بایدن، یکی از اعضای بایدن‌ها در بمبئی تاکید کرده که آنها تلاشی برای این ارتباط خانوادگی نمی‌کنند.

به گزارش ایسنا؛ وی گفت:‌ آرزومندیم که آقای جو بایدن در نقش خود به عنوان رئیس جمهور آمریکا بهترین باشد اما ما تلاشی برای برقراری ارتباط با او نمی‌کنیم. ما فقط یک نام خانوادگی مشترک داریم و نه چیز دیگری. ما نیازی به بهره‌مندی از این وضعیت نداریم.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟