رزمایش نظامی پکن در دریای چین جنوبی در بحبوحه تشدید تنش‌ها با واشنگتن

  • انتشار: ۱۸ قوس ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 124961

به نقل از پایگاه خبری امریکن میلیتری نیوز، بمب افکن‌های اچ ۶ جی چین هفته گذشته در مانوری نظامی در اطراف تایوان مین گذاری در زیر آب را دریای جنوبی چین تمرین کردند.

این مانور نظامی که به تایید مقامات رسمی پکن هم رسیده در حالی برگزار شد که چین و آمریکا این روز‌ها به شدت بر سر موضوع جزیره تایوان با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

رسانه‌های دولتی چین از جمله گلوبال تایمز در پیامی توئیتری ضمن تایید این خبر نوشتند: بمب افکن‌های نیروی دریایی اخیراً در مانوری نظامی شلیک مستقیم به دریای چین جنوبی و مین گذاری دریایی را تمرین کردند.

این برای چندمین بار در ماه‌های اخیر است که دولت پکن دست به انجام مانور‌های نظامی بر فراز دریای چین جنوبی می زند. آمریکا نیز هر بار پکن را متهم به تحرکات نظامی علیه جزیره تایوان می‌کند و می‌گوید این اقدامات موجب بر هم خوردن امنیت و آرامش در آب‌های منطقه مورد مناقشه می‌شود.

چین، اما هر بار ادعا‌های واشنگتن را به شدت تکذیب کرده و گفته هیچ کدام از مانور‌های هوایی با اهداف نظامی انجام نشده است. طبق گزارش‌ها در رزمایش اخیر نیروی دریایی چین، بمب افکن‌ها در شرایط نامساعد جوی پرواز کردند و در ابتدا پرتاب مین‌های دریایی و سپس بمباران جزایر کوچک و صخره‌های منطقه را تمرین کردند.

جانگ یانجی، یکی فرماندهان نیروی دریایی چین در این باره گفت: ما به دقت قابلیت مهمات نظامی خود را آزمایش کردیم و در گام بعدی قصد داریم نوآوری در تاکتیک‌ها و رویکرد‌های مختلف با در نظر گرفتن دشمن را آزمایش کنیم. ما در استفاده از سلاح و تسلیحات جدید نظامی پیشرفت‌های زیادی به دست آورده ایم.

چین جزیره تایوان و بخش‌هایی از دریای جنوبی چین را جز قلمرو خود می‌داند، ولی تایوان با حمایت‌های آمریکا همواره ادعای استقلال کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟