رحمت الله نبیل: انحصار گرایی ارگ سبب ناکارآمدی حکومت شده است

  • انتشار: ۳۰ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 22817

رحمت‌الله نبیل رئیس سابق امنیت ملی اعلام کرد ایجاد نهادهای موازی، انحصار قدرت و سیاسی کردن نهادهای امنیتی سبب ناکارایی حکومت در رسیدگی به مشکلات شده است.

رحمت‌الله نبیل رئیس سابق امنیت ملی در تحلیلی درباره اتفاقات اخیر در افغانستان اظهار داشت: عدم شفافیت و فضای مناسب در شورای امنیت افغانستان سبب تاخیر در روند تصمیم‌گیری‌های بزرگ کشور شده است.

وی با انتقاد از فضای حاکم در شورای امنیت ملی افغانستان تاکید کرد: پیچیدگی‌های محسوس و نامحسوس در این شورا به نفع مردم افغانستان نیست.

رئیس سابق امنیت ملی افغانستان در مصاحبه خود با «طلوع‌نیوز»گفت: روسای جمهور و اجرایی افغانستان باید به موضع و تعریف واحدی درباره صلاحیت‌های شورای امنیت ملی دست یابند نه اینکه شورای امنیت تنها سیاست‌های ارگ ریاست‌جمهوری را دنبال کند.

وی افزود: فضای حاکم در شورای امنیت سبب شده است تا به مشکلات بزرگ در اسرع وقت رسیدگی نشود.

رحمت‌الله نبیل تصریح کرد اقداماتی که سبب مطرح شدن مسائل قومی می‌شود و حرکت‌هایی که تراوش فکری یک یا دو نفر است سبب ایجاد مشکلات فراوانی در نهادهای امنیتی شده است.

وی صرف نظر کردن رهبران از اختلافات سیاسی و اتخاذ راهکار روشن امنیتی را تنها راه چاره برای بهبود وضعیت کنونی این کشور دانست.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که برخی از جریان‌های سیاسی و رهبران جهادی «اشرف‌غنی» و «حنیف‌اتمر» مشاور شورای امنیت را به انحصار قدرت و قوم‌گرایی  متهم کرده‌اند.

با وجود بحران امنیتی اخیرا تنش‌های سیاسی در کابل نیز اوج گرفته‌ است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟