رحمانی: حکومت با تغییر پالیسی‌های امنیتی و بسیج فراگیر ملی از کشور دفاع کند

  • انتشار: ۲۴ جوزا ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 114821
میر رحمان رحمانی

رییس مجلس نمایندگان ضمن ابراز نگرانی از وضعیت امنیتی در کشور می‌گوید که حکومت باید با تغییر پالیسی‌های امنیتی و بسیج فراگیر ملی از کشور دفاع کند.

میر رحمان رحمانی رییس مجلس نمایندگان هنگام صحبت در نشست عمومی امروز دوشنبه (۲۴ جوزا) این مجلس گفت که پیچیدگی اوضاع امنیتی کشور از اثر افزایش سطح تهدیدات و حملات طالبان به مراکز ولسوالی‌ها و انفجارات هدفمند بر افراد ملکی به خصوص در غرب کابل و شهرهای دیگر، او را عمیقاً نگران کرده‌است.

آقای رحمانی افزود، مردم افغانستان در شرایط سخت قرار گرفته‌اند و زیر فشار روحی و روانی حملات جنگ آوران ظالم که هیچ قاعده اسلامی و بشری را نمی‌شناسند، روزهای تلخ را تجربه می‌کنند.

اما به گفته او، افسران و سربازان شجاع و فداکار بدون کمترین توقع و انتظار با انگیزه قوی در برابر این حملات بی رحمانه ایستادگی نموده و می‌کنند.

او تاکید کرد: “از رهبران سیاسی حکومت و مدیران سکتورهای امنیتی جداً می‌خواهیم تا از طریق بسیج فراگیر ملی مردم افغانستان را در دفاع مستقلانه و خودی شریک ساخته و تمام پالیسی‌ها و تاکتیک‌های جنگی موجود را تجدید کنند تا مردم و جوانان کشور در دفاع از ارزش‌ها، آبادی‌ها و جان هموطنان شان وارد صحنه شده مشروعیت نظام جمهوریت را تقویت بخشند.”

همچنین آقای رحمانی به کمیسیون‌های امنیتی داخلی و امور دفاعی مجلس وظیفه داد تا تمام عوامل و اسباب کمبودی‌ها را در سکتور امنیتی مورد بررسی قرار داده و طرح بیرون رفت از اوضاع جاری را با مجلس عمومی شریک سازند.

با این وجود برخی نمایندگان از شرایط بد امنیتی ولایت‌های شان ابراز نگرانی کرده و حکومت مرکزی را به بی‌توجهی در برابر کشتار فرزندان مردم متهم کردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟