ربات های مسلح، حفاظت از سرحدات هند را به عهده می گیرند

  • انتشار: ۲۶ ثور ۱۳۹۸
  • سرویس: فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 61526

هند به منظور محافظت از سرحدات خود در حال توسعه و تولید ربات های مسلح با هوش مصنوعی است که می توانند در تمام شرایط آب و هوایی به فعالیت خود ادامه دهند.

به نقل از ویبسایت «اوراسیا تایم»، دانشمندان در شرکت دفاعی «باهارات الکترونیکس» اعلام کرده اند که اولین نمونه اینگونه ربات ها تا ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ آماده خواهد شد.

«گواتما ام وی» رئیس کمپنی باهارات الکترونیکس گفت: به کار گیری هوش مصنوعی نحوه انجام عملیات های مهم توسط نیروهای نظامی را تغییر خواهد داد و ربات های ما قادر خواهند بود که در امتداد سرحدها گشت زنی کنند.

در سطح جهان کمپنی هایی مانند «آی ربات، نورتراپ گرومن، میتسوبیشی» و غیره به دنبال توسعه تکنالوژی ربات جهت استفاده در سرحدات بوده اند.

کوریای جنوبی به دنبال تولید رباتهایی کاملا متفاوت بوده است و برخی گزارش ها این ربات ها را الهام گرفته از فلم آواتار توصیف کرده اند.

رئیس کمپنی باهارات الکترونیکس افزود: جنگ های آینده به صورت سنتی نخواهند بود و محصولات دارای هوش مصنوعی در تصمیم گیری کمک خواهند کرد.

ربات ها می توانند جان سربازان در مناطق سرحدی را نجات دهند.

درحالی که ممکن است نسل اولیه ربات های هند در مراحل آخر تولید باشد اما این ربات ها با چالش های بزرگ از جمله طراحی و جمع آوری اطلاعات خام روبرو می باشد.

کارشناسان هندی معتقدند که تولید یک ربات قابل استفاده حداقل یک دهه طول خواهد کشید.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟