رایزنی ها برای تشکیل یک حکومت قوی و قابل قبول ادامه دارد/ زنان و رسانه ها در چارچوب اسلام می توانند فعالیت کنند

  • انتشار: ۲۶ اسد ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 119038

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان لحظاتی پیش برای اولین بار در یک کنفرانس خبری در کابل در مقابل رسانه ها حاضر شد.

وی در این نشست خبری اظهار داشت: به تمام مردم تبریک می گویم که بعد از ۲۰ سال اشغال افغانستان آزاد شد. آزادی و استقلال حق هر ملت است.

سخنگوی طالبان با بیان اینکه این گروه بعد از اینکه افغانستان را تصرف کرد با هیچ کس دشمنی نکرد و دشمنی ندارد گفت: افغانستان دیگر میدان جنگ نیست و ما دیگر نمی خواهیم جنگ ادامه یابد.

مجاهد بیان داشت: تمام کشورهای خارجی که در افغانستان نمایندگی سیاسی دارند مطمئن باشند که هیچ آسیبی به آنان نمی رسد. ما به تعهدات خود متعهدیم، جهان هم باید بر اساس قوانین بین‌المللی وارد تعاملات دیپلماتیک شود؛ ‏نگرانی‌های خود را به ما ابراز کنند و ما هم نگرانی‌های آن‌ها را پاسخ می‌دهیم.

وی همچنین تاکید کرد که بحث های جدی برای توافق سیاسی برای تشکیل یک حکومت قوی و قابل قبول ادامه دارد.

سخنگوی طالبان افزود: ما متعهد هستیم که حقوق زنان را در چوکات قوانین اسلامی رعایت و حفظ کنیم. مساله زنان یک موضوع مهم است. ما همه حقوق زنان را که دین ما پذیرفته است، تامین می‌کنیم. آن‌ها می‌توانند کار کنند، آموزش ببینند. ‏به جهان اطمینان می‌دهیم که هیچ نوع تبعیض علیه زنان را اجازه نمی‌دهیم، اما در چارچوب اسلام!

وی درباره فعالیت رسانه ها نیز بیان داشت: ما می خواهیم رسانه ها آزاد باشند و به فعالیت خود ادامه دهند اما به اصول اسلامی توجه داشته باشند. نکته مهم دیگر این است که ارزش های ملی را رعایت کنند. هیچ رسانه نباید ارزش های ملی را نادیده بگیرد.

ذبیح الله مجاهد اضافه کرد: به همه هموطنان ما که در صف مقابل (دولت) بودند، اطمینان می‌دهیم که کسی مزاحم آنها نخواهد شد. کسانی هم که مترجم بوده اند، مطمئن باشند که کسی پشت در آنها نخواهد آمد.

گفتنی است که طالبان روز یکشنبه هفته جاری (۲۴ اسد) کابل را محاصره کردند. نیروهای طالبان پس از اینکه اشرف غنی افغانستان را ترک کرد وارد کابل شدند و کنترل ارگ ریاست جمهوری را به دست گرفتند.

هم اکنون طالبان بر افغانستان مسلط شده و فقط پنجشیر در کنترل این گروه نیست.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟