رایزنی ایران و سازمان ملل درباره ایجاد نقشه راه کمک به مردم افغانستان

  • انتشار: ۱۸ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس:
  • شناسه مطلب: 137747

حسن کاظمی قمی؛ سفیر و فرستاده ویژه رییس جمهوری ایران در امور افغانستان از دیدار و گفتگوهایش با معاون هماهنگ کننده سازمان ملل متحد برای ایجاد نقشه راه کمک به مردم افغانستان خبر داد.

حسن کاظمی قمی؛ سفیر و فرستاده ویژه رییس جمهوری ایران در امور افغانستان، یک‌شنبه‌شب، ۱۷ ثور، با نشر توییتی اعلام کرد که در دیدار با معاون هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در تهران درباره ترسیم نقشه راه همکاری فی مابین و توسعه دیپلماسی با سازمان‌های بین‌المللی در راستای حمایت از مردم مظلوم افغانستان گفتگو و بررسی انجام شد.

او نوشته: امروز در جلسه با معاون محترم هماهنگ کننده UN مقیم ایران و رؤسای آژانس‌های UN تهران، گفتگوهای سازنده‌ای در مورد ترسیم نقشه راه همکاری فی مابین و توسعه دیپلماسی با سازمان‌های بین المللی در راستای حمایت از مردم مظلوم افغانستان داشتم.

او همچنین افزوده: لزوم حمایت از دولت ایران به دلیل میزبانی تعداد قابل توجهی از پناهجویان، از جمله مباحث مورد گفتگو بود‌.

این در حالی است که حدود ۶ میلیون پناهنده و پناهجوی افغانستانی در ایران زندگی می‌کنند. ایران بارها خواهان کمک مالی سازمان ملل متحد در حمایت از مهاجران افغانستانی شده‌است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟