راهنمای خرید ساعت مچی خوب

  • انتشار: ۲۸ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 78058

امروزه با توجه به تنوعی که در ساعت مچی این اکسسوری مهم وجود دارد، شاید شما هم تا به حال نیازمند یک راهنمای خوب برای خرید ساعت مچی  بوده باشید. ممکن است انتخاب و خرید ساعت عملی مشکل بنظر برسد.اما هنگامی که شما اطلاعاتی در مورد ویژگی ها،مواد و عناصر و مشخصات آن داشته باشید این انتخاب برای شما آسانتر می شود. این مقاله ازاطلس پلاس نکاتی رابرای خرید ساعت مچی ارائه میدهد تا بتوانید با انتخابی درست بک خرید خوب داشته باشید.

برای خرید ساعت مچی چه از نوع زنانه و چه از نوع مردانه آن باید از قبل نکاتی را مد نظرتان داشته باشید تا بتوانید بهترین ساعت را انتخاب و خریداری کنید.

راهنمای خرید ساعت مچی

 نوع موتور در هر ساعت نمایان گر قدرت و نیروی آن است. موتور ساعت های مچی به سه دسته کوارتز، مکانیکی و باتری دار دسته بندی می شود.

 ساعت های مچی از نوع باتری دار: که با نوعی باتری مخصوص کار می کنند که دوام و کارایی این ساعت ها به طول عمر باتری وابسته است.این نوع از ساعت ها از ساده ترین و ارزان ترین ها می باشد.

ساعت های مچی مکانیکی: این ساعت بوسیله قطعات مخصوص هم به صورت دستی و هم دیجیتال کنترل می شوند.

ساعت های مچی کوارتز: این ساعت به صورت کاملا الکتریکی اند. کارکرد این نوع بدین صورت است که با وارد شدن فشار روی کریستال کوارتز و ایجاد جریان الکتریکی اندکی روی سطح کوارتز باعث لرزش آن شده و موتور شروع به کار می کند. این نوع از ساعت ها از نظر قیمت گران تر و همچنین کارایی و دقت بالاتری را از سایر مدل ها دارد.

ویژگی هایی که می تواند راهنمای خوبی در هنگام خرید ساعت مچی باشد

قیمت؛ اولین راهنمای خوب برای خرید ساعت مچی

درابتدا باید گفت اولین چیزی را که مد نظر باید قرار داد این است که چه مقدار وجهی را می خواهید برای آن هزینه کنید. اکنون که در ابتدا بحث هزینه باید مورد توجه قرار بگیرد می توان گفت که ساعت ها را به دو دسته لاکچری و غیرلاکچری تقسیم می کنند.

ساعت های مچی لاکچری را به دلیل اینکه همه ویا بعضی از ویژگی هایی که در ادامه مطلب گفته می شود را دارند از ارزش قیمتی بالایی برخوردار اند. در ساعت های مچی غیرلاکچری هم بازه قیمتی متفاوتی را می توان مشاهده کرد.

قیمت ساعت ها با توجه به خود ساعت و بند های آن نیز بسته به استایل، نوع و برند می تواند متفاوت باشد. آن قسمت از ساعت که صغحه آن را نگه می دارد؛ از جنس هایی از قبیل پلاستیک، تیتانیوم، طلا، پلاتینیوم ونقره ساخته می شوند و برای بندها علاوه بر موارد گفته شده از چرم نیز استفاده می شود. جنس های گوناگون ازساعت اساسا قیمت های گوناگونی را دارند. ارزان ترین نوع این ساعت ها نوع پلاستیکی آن می باشد و بعد از آن ساعت های چرمی و فلزی در این رده بندی قرار می گیرند.

ساختار ساعت مچی

ساعت ها از لحاظ ساختاری به سه دسته اصلی تقسیم بندی می شوند.

آنالوگ: به ساعتی گفته می شود که روی صفحه نمایش آن اعداد با خطوط ریزی مشخص شده که نشان دهنده ساعات مختلف روز است که معمولا این خطوط ۱۲ تا و یا ۴ تا می باشند.

دیجیتال: به ساعتی گفته می شود که ساعات مختلف روز فقط با اعدادی روی صفحه نمایش ال سی دی یا ال ای دی آن مشاهده می شود.

دیجیتال/آنالوگ: به ساعتی از ترکیب هر دو نوع گفته شده، است.

نوع سبک ساعت مچی

درقدم بعدی باید مشخص کنید چه استفاده ای را از ساعت مچی می خواهید داشته باشید. با انتخاب ساعت مجلسی و یا ادراری، به دلیل وجود مدل های متنوع در این سبک ها،شما انتخاب های زیادی را می توانید داشته باشید. اما برای انتخاب ساعت بسته به شرایط کاری خاص شما در انتخاب محدود می شوید.

مشخص کردن نوع سبکی که مد نظرتان است می تواند راهنمای خوبی برای خرید وانتخاب بهتر شما باشد. به طور کل سبک های موجود ساعت مچی را می توان به چند دسته تقسیم کرد:

  • ساعت کلاسیک که درعین سادگی بسیار زیبا و شیک به نظر می رسد.
  • ساعت اسپرت مانند ساعت هایی با قاب درشت و یا ساعت سه موتوره.
  • ساعت مجلسی مانند ساعت های براق و یا پرنگین.
  • ساعت اداری که بسیار ساده و خواناست.
  • ساعت خاص که برای شرایط کاری خاص استفاده می شوند مانند ساعت های کوهنوردی و یا غواصی.

جنس بند ساعت مچی

جنس بند ساعت های مچی می تواند در انتخاب خیلی مهم و تاثیر گذار باشد. انوع موجود جنس بند ساعت مچی از قیبل: بند استیل، طلا، نقره، تیتانیوم، برنج، چرم(هم می تواند ازنوع طبیعی مانند پوست گوساله و یا تمساح باشد و هم مصنوعی که خود می تواند دوام و استحکام متفاوتی داشته باشد)، ضد خش(مانند جنس سرامیکی)، لاستیکی(که نرم یا خشک می تواند باشد) و برزنتی.

با توجه به اینکه هر مورد از انتخاب های بالا با داشتن مزایا، معایبی نیز دارد. به طور مثال: بند استیل با اینکه از استحکام و دوام بالایی در برابر ضربه برخوردار است باید گفت هم وزن بیشتری و هم اینکه در برابرخش نیاز به مراقبت بیشتری نسبت به سایربند ها موجود  دارد. در صورتی که بند چرمی با داشتن وزن کم ولی کیفیت آن بسته به استفاده و مراقبت شخص و محیط می تواند کمتر باشد و یا بندهای سرامیکی به دلیل ضد خش بودن در برابرخش ولی بسیار درمقابل ضربه حساس و نیازمند مراقبت بیشتری است.

جنس صفحه اصلی ساعت مچی

جنس صفحه اصلی ساعت را بیشتر از پلاستیک، شیشه، تلق و یا کریستال می سازند. ساعت هایی از نوع پلاستیک و یا تلق نسبت به بقیه در برابر خش از مقاومت کمتری برخوردارند در مقابل نیز جنس شیشه در برابر ضربه و شکستن مقاومت کمتری دارد. کریستال با داشتن قابلیت ضد خش وضد ضربه، بهترین گزینه برای پوشش صفحه ساعت است ولی باید گفت که از قیمت بالایی برخوردار است.

برند؛ آخرین راهنمای خوب برای خرید ساعت مچی

در این مقاله آخرین ویژگی ای که قصد داریم به آن بپردازیم برند ساعت است. برای برخی افراد در کنار ویژگی های ظاهری ساعت یکی از معیارهای اصلی و تاثیرگذار می تواند برند و سازنده آن نیز باشد.از بهترین برند های ساعت مچی می توان به برند رولکس، برند سیکو، برند کاسیو، برند دیزل، برند امگا، برند رومانسون و … اشاره کرد.