راز مکعب مرموز در ماه فاش شد

  • انتشار: ۱۸ جدی ۱۴۰۰
  • سرویس: گوناگون
  • شناسه مطلب: 126152

حدود یک ماه پیش بود که اخباری مبنی بر کشف یک شیء مرموز در سطح کره ماه توسط ماهنورد چینی منتشر شد. در آن زمان که فاصله ماهنورد با شیء مورد نظر زیاد بود، این شیء به شکل یک مکعب به نظر می‌رسید.

بر اساس جزئیاتی که به تازگی اعلام شده، مشخص شد که این مکعب در کره ماه در واقع یک صخره به شکل خرگوش بوده است. اکنون این صخره از سوی تیم پشتیبانی ماهنورد چینی، «jade rabbit» نامگذاری شده است. این ماه نورد اولین وسیله‌ای محسوب می‌شود که به نیمه تاریک ماه فرستاده شده است. از آنجایی که این شیء متقارن به نظر می‌رسید، محققان برنامه توسعه فضایی ملی چین فرضیه ربط داشتن آن به موجودات بیگانه را مطرح کرده بودند.

این ماهنورد پس از پیمایش یک ماهه مسیر به سمت این صخره اکنون تصاویر نزدیکی را به زمین ارسال کرده است. به نظر می‌رسد که این صخره از آن چیزی که از دور به نظر می‌رسد، بسیار کوچکتر است. علاوه بر این شکل کروی دارد و در واقع بسیار شبیه یک خرگوش خمیده به نظر می‌رسد.

ماهنورد چینی به کاوش خود ادامه می‌دهد

اندرو جونز، خبرنگار فضایی در واکنش نسبت به این موضوع نوشت: “سطح ۳۸ میلیون کیلومتر مربعی ماه از سنگ تشکیل شده، بنابراین بعید به نظر می‌رسید که شاهد چیز دیگری در ماه باشیم. به دلیل نبود پرسپکتیو در تصویر اصلی، بسیاری از مردم امیدوار به کشف سازه‌ای بزرگ و معکبی بودند.”

ماه نورد یوتو ۲ اکنون به کاوش در دهانه فون کارمان ادامه خواهد داد. این ماهنورد از زمانی که فضاپیمای Chang’e ۴ آن را به سمت ماه برد، کاوش در این منطقه را انجام داده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟