رئیس ستاد ارتش: آمریکا با نیروی زمینی افغانستان همکاری ندارد

  • انتشار: ۲۱ عقرب ۱۳۹۹
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 97930

جنرال «یاسین ضیاء»، رئیس ستاد ارتش گفت که نظامیان آمریکایی با نیروی زمینی این کشور همکاری ندارد و تنها در صورت درخواست افغانستان از آن‌ها حمایت هوایی می‌کنند.

وی افزود که در حال حاضر نیرو‌های خارجی تنها به درخواست نیرو‌های امنیتی افغانستان در مواردی پشتیبانی هوایی انجام می‌دهند.

جنرال ضیاء خاطرنشان کرد: «بر اساس همان تعهداتی که به دلیل صلح با طالبان و یا مسائل دیگری که دارند، نظامیان آمریکایی در بحث نیروی زمینی با ما همکاری ندارند.»

رئیس ستاد ارتش درباره تشدید حملات در این کشور و نیز حملاتی که مسئولیت آن را گروهی به عهده نمی‌گیرد به «طلوع نیوز» گفت: تمام حملاتی که در افغانستان انجام می‌شود یا طالبان عامل آن است و یا در آن دخالت دارد.

وی درباره کاهش سطح درگیری‌ها در فصل سرما و تشدید جنگ با آغاز فصل جنگی با گرم شدن هوا نیز تاکید کرد که برای آتش‌بس میان طرف‌های درگیر، نیاز است تا تضمین تامین صلح کامل در کشور وجود داشته باشد.

رئیس ستاد ارتش در حالی از عدم همکاری آمریکا با نیروی زمینی کشور می‌گوید که آمریکا براساس پیمان امنیتی کابل ـ واشنگتن تا سال ۲۰۲۳ موظف به حمایت از نیرو‌های امنیتی افغانستان است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟