رئیس الوزرای طالبان با وزیر امنیت بنادر امارات دیدار کرد

  • انتشار: ۸ جدی ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 125777

ملا محمد حسن آخوند رئیس الوزرای حکومت طالبان با علی محمد بن حماد الشامسی رئیس اداره فدرالی هویت، تابعیت، گمرکات و امنیت بنادر امارات متحده عربی و هیئت همراه اش در ارگ دیدار نمود.

انعام الله سمنگانی معاون سخنگوی امارت اسلامی شب گذشته(۷جدی) در صفحه با نشر اعلامیه در صفحه تویترش نوشت:” رئیس الوزراء در این دیدار ازهمکاری‌‎ها امارات متحده عربی دربخش‌های مختلف تشکری نموده”.

او روابط میان افغانستان و امارات متحده عربی را دوستانه و دیرینه خوانده و اطمینان داده که روابط میان این دو کشور هرچه بیشتر و تقویت خواهد یابند.

 اعلامیه افزود:” آقای الشامسی روابط افغانستان و امارات را دوستانه و دیرینه خوانده و گفته ما بخاطر بهبود وضعیت مردم افغانستان به کمک‌ها ادامه می‌دهیم.

وی افزوده:” امارات متحده عربی برای سرمایه گذاری دربخش‌های تجارت و تقویت اقتصاد ایجاد بنادر خشکه در هلمند و قندهار و پروژه های بنیادی خط ریل و برق آفتابی علاقه‌مند و آماده سرمایه گذاری می‌باشد.

او تاکید کرده که ما می خواهیم روابط میان امارات متحده عربی و امارت اسلامی افغانستان، همه جانبه و هرچه بیشتر تقویت یابد.

ملاعبدالغنی برادر معاون ریاست الوزراء طالبان نیز گفته ما می خواهیم امارات متحده عربی بخاطر جلوگیری ازفقر، دربخش‌های مختلف با امارت اسلامی افغانستان کمک و همکاری نماید.

مولوی عبدالسلام حنفی معاون اقتصادی ریاست الوزراء طالبان هم گفته است که طالبان متعهد به ایجاد روابط عمیق و دوام‌دار با امارات متحده عربی است از سرمایه گذاری امارات متحده دربخش‌های زراعت، خط ریل، برق آفتابی و سایر بخش‌ها استقبال و حمایت می کند و متعهد به همکاری و تامین امنیت در هر بخش می باشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟