دیگ به دیگ می گوید رویت سیاه!

  • انتشار: ۱۰ سرطان ۱۴۰۰
  • سرویس: دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 115900
افغانستان

در این روزهای سیاه، در این روزهای جنایت، در این روزهای برملا شدن خیانت، در این روزهای اوج از خباثت و پلشتی، بازی با سرنوشت مردم و به هیچ انگاشتن ارزش های انسانی و نقض آشکار تعهدات حقوق بشری، روزهایی که طشت رسوایی ها ازبام برافتاده و خلق را حیران و سرگردان ساخته است و مشت های آسمان کوب قوی باز شده اند که جز فسانه و نیرنگ چیزی نبوده اند؛ در چنین روزهای تلخ و کشنده و تلخ تر و کشنده تر که بر مردم زجر دیده افغانستان می گذرد ، سفاکان تاریخ و نیرنگ بازان روزگار و جهان خواران سیری ناپذیر و مزدوران ابله در یک بازی ابلهانه تر و برائت دادن خویش از آن همه ناروایی های که گفته شد و رسوایی های که برملا گردید، برای گمراه ساختن افکارعمومی مردم افغانستان و جهان، انگشت اتهام را بسوی یک دیگر اشاره می کنند. امریکایی ها (ازجمله رابرت گیتس وزیردفاع پیشین امریکا) حامدکرزی را متهم به زنده ساختن طالبان و انتقال آنان به دیگر نقاط کشور بخصوص در ولایات شمالی کشور نموده است؛ از آنسوی حامدکرزی، نورچشمی سیا، امریکایی ها را عامل ناامنی و بی عزتی افغان ها می خواند!چنین بازی کثیف در تاریخ کمتر اجرا شده است.

جناب گیتس و هم قطاران جهانخوارت و جناب حامدکرزی نورچشم سازمان سیا!
برای مردم به سلاخ کشیده شده افغانستان چه سودی دارد و چه دردی را دوا می کند که ادعاهای کذایی تان را باور کنند؟ باور مردم ما این است و امروز در سوز و تب این باور می سوزند که زندگی شان بنام دموکراسی از سوی شماها تباه گردید. فجیع ترین نقض های حقوق بشری را شما مرتکب شدید. ارزش های سیاسی و حقوق بشری را نه تنها در افغانستان، بلکه در جهان و تاریخ به تمسخر گرفتید. گروه های تروریستی را شما ایجاد، حمایت، سازماندهی و تقویت کرده اید و هم اکنون نیز ادامه دارد. باید از امریکایی ها پرسید اگر کرزی طالبان را تقویت می کرد و آنان را جابجا می ساخت؛ شما و جامعه جهانی تان که با هزاران سرباز افغانستان را به بهانه مبارزه با تروریزم اشغال کرده بودید، و از همه مهم تر همین کرزی را شما برمردم ما تحمیل کردید، اگر راست می گویید پس چطور در برابر ارتکاب این اتهام های وارده سکوت اختیار کرده و واکنش نشان ندادید؟ شما در برابر رهایی صدهاتروریست افغانی و خاورمیانه ای از پرورشگاه تروریزم گوانتانامو، که امروز از مراکش تا سوریه و از عراق تا افغانستان دست به کشتار و خشونت می زنند، چه پاسخی دارید؟

همین گونه جناب حامدکرزی باید پاسخ دهد اگر امریکایی ها ملامت استند، تو بعنوان رئیس جمهور و بحکم قانون چه کردی؟ چرا فرصت های تاریخی کشور را سوزاندی؟ در برابر ایجاد نفرت قومی و منطقه ای کشور چه جوابی داری؟ و…..

واقعیت تلخ این است که طبق ضرب المثل: دیگ به دیگ می گوید رویت سیاه. اما این زندگی و آینده مردم افغانستان است که در این بازی کثیف به تباهی کشیده شد.

عبدالشکور اخلاقی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟