دیلی بیست: قربانی بعدی داعش یک زن آمریکایی است

  • انتشار: ۲۷ عقرب ۱۳۹۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 846

نشریه «دیلی بیست» ( Daily Beast ) پس از انتشار ویدئوی سر بریدن یک تبعه آمریکا توسط داعش، گزارش داده است که گروگان بعدی این گروه، که قرار است سر بریده شود یک زن ۲۶ساله آمریکایی است.

وبسایت بهارنیوز در ادامه نوشته است: به نوشته این نشریه این زن که داعش هنوز نام وی را اعلام نکرده و خانواده اش هم قصد ندارند مشخصاتش را فعلا اعلام کنند، یک امدادگر است و در سال ۲۰۱۳ به همراه گروهی از امدادگران، ربوده شده است. دیلی بیست همچنین گزارش کرده است که داعش برای آزاد کردن دیگر گروگان های آمریکایی که در اختیار دارد، مبلغ ۶ میلیون دلار طلب کرده است.

گروه تروریستی داعش روز یکشنبه با انتشار ویدئویی اعلام کرد که «پتر کسیگ» امدادگر آمریکایی را که چندی قبل در سوریه ناپدید شده بود، به همراه گروهی از سربازان ارتش سوریه که به اسارت تروریست ها درآمده بودند، سر بریده است. در این ویدئو گروهی که داعش می گوید سربازان ارتش سوریه بوده اند همراه با کسیگ به صف شده اند و تعدادی از اعضای داعش که به نظر می رسد هریک از ملیت های مختلف هستند، به وضوح آن ها را سر می برند. دولت آمریکا و انگلیس صحت این ویدئو را تائید کرده اند.

فردی که از سوی رسانه ها به عنوان عامل سر بریدن چهار گروگان غربی پیشین معرفی شده بود، در این ویدئو نیز ظاهر شده و شخصا کسیگ را سر می برد. این در حالی است که نشریه دیلی میل امروز مدعی شده بود این فرد در حمله هوایی ائتلاف آمریکا زخمی شده است. بنا بر اعلام داعش، این ویدئو در منطقه ای به نام «دابق» واقع در شمال شهر حلب سوریه و در نزدیکی مرز ترکیه فیلمبرداری شده است. حلب شهری است که از ابتدای بحران سوریه صحنه درگیری های گسترده بوده است.

داعش در سه ماهه اخیر به صورت سریالی ویدئوهایی را منتشر و در آن ها مدعی شده است که دو آمریکایی و دو انگلیسی را سر بریده است. این گروه پیش از این هم تهدید کرده بود که در صورت ادامه حملات ائتلاف، کسیگ را سر می برد. انتشار همین ویدئوها بود که راه را برای مداخله نظامی غرب در سوریه باز کرد. «باراک اوباما» در ماه سپتامبر در نشستی خصوصی پیش از صدور بیانیه آغاز تشکیل ائتلاف، گفته بود که این ویدئوها کمک زیادی کرد تا افکار عمومی برای اقدام نظامی جدید، آماده شود.

در ویدئوی اخیر، بر خلاف موارد قبلی هیچ گروگان تازه ای معرفی نشده و هنوز مشخص نیست که گزارش دیلی بیست تا چه حد به واقعیت نزدیک باشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟