دیدبان حقوق بشر: طالبان در مناطق تحت کنترل خود محدودیت های شدیدی وضع کرده اند

  • انتشار: ۱۱ سرطان ۱۳۹۹
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 88664

سازمان دیدبان حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد که طالبان در مناطق تحت کنترل خود محدودیت‌های شدیدی را بر آموزش دختران و زنان، آزادی بیان و آزادی عبور و مرور وضع کرده اند.

در این گزارش آمده است که طالبان در ولایت جنوبی هلمند به زنان و دختران اجازه دسترسی به آموزش را نمی دهند و چنین استدلال می کنند که مردم محلی بعضا به دلیل عوامل فرهنگی از مکتب رفتن دختران حمایت نمی کنند. همچنین در ولایت قندوز، فقط اجازه مکتب رفتن به دختران زیر سن بلوغ داده می‌شود.

دیدبان حقوق بشر گفته است که در مناطق تحت کنترل طالبان، مردان باید ریش بگذارند و لباس محلی افغانی بپوشند و همچنین شرکت در نماز جماعت نیز اجباری است.

پاتریسیا گوسمن، مسئول بخش آسیایی سازمان دیدبان حقوق بشر در این زمینه گفت: «طالبان شماری از سخت ترین تدابیر را در مناطق تحت کنترل خود دوباره اعمال کرده اند اما برای مردم مشکل و خطرناک است که در برابر این اقدامات طالبان صدای اعتراض خود را بلند کنند.»

گوسمن افزوده است که طالبان در مناطق تحت کنترل خود با استفاده از ترس حکمرانی می‌کنند، بدون اینکه خود را در برابر این اجتماعات مسئول و پاسخگو بدانند.

دیدبان حقوق بشر گفته است که برای رسیدن به یک راه حل سیاسی در جنگ افغانستان، این بسیار مهم است که طالبان احترام خود به اجتماعات متنوع، آموزش دختران و حقوق اساسی بشر را به نمایش بگذارند.

به گفته این سازمان، در حالی که حکومت افغانستان و گروه طالبان برای مذاکرات صلح آمادگی می گیرند، بیشتر از هر زمان دیگری نیاز است که تعهدات محکم حقوق بشری به میان آید.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟