دیدار مقامات طالبان و یونیسف در کابل

  • انتشار: ۱۵ میزان ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 122010

«عمر عبدی» معاون دبیرکل سازمان ملل و معاون رئیس اجرایی یونیسف (صندوق کودکان سازمان ملل) در رأس هیئتی با «امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه دولت طالبان دیدار کرد.

براساس بیانیه منتشر شده توسط «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه دولت طالبان، در این دیدار عبدی گفت که حضور یونیسف در افغانستان ادامه خواهد داشت و در بخش بهداشت، آموزش، واکسن و سایر بخش‌های به کودکان افغان کمک‌های بشردوستانه ارائه خواهد کرد.

متقی نیز در این دیدار ضمن تشکر از تلاش‌های یونیسف، درباره همکاری با این نهاد اطمینان داد و از او خواست تا به منظور حمایت از افغانستان،  مشکلات این کشور را با کشورهای منطقه و جهان در میان بگذارد.

سرپرست وزارت خارجه دولت طالبان پیش از این نیز  در دیدار با مقامات غربی تاکید کرده بود که با توجه به وضعیت بحرانی افغانستان، کمک‌های بشری به افغانستان نباید به مسائل سیاسی گره زده شود.

روز گذشته نیز «دبورا لاینز» رئیس هیئت نمایندگی سازمان ملل در افغانستان در دیدار با «خیرالله خیرخواه» سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ دولت طالبان تاکید کرده بود که این سازمان مانند گذشته در بخش‌های مختلف آماده هر نوع کمک و همکاری به افغانستان است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟